Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 23-11-1999

Dinsdag 23 November

RIJKSWEG A2 OPNIEUW GEBLOKKEERD (Boxtel)

Maandagavond vond rond 21.25 uur een ongeval plaats op de Rijksweg A2 onder Boxtel. Een bestelauto met aanhangwagen, bestuurd door een 29-jarige man uit Veldhoven, kwam door onbekende oorzaak in de rechter berm van de weg terecht. Daar kwam de man in aanrijding met een waarschuwingsbord voor de snelheidscontroles op de A2. Door de klap schoot de auto met het bord terug de rijbaan op. Daar kwam de bestelauto in aanrijding met de vangrails in de middenberm. Door de ravage die was ontstaan was de hele rijbaan van de A2 geblokkeerd. Een auto, bestuurd door een 72-jarige man uit Bergeijk, kwam in aanrijding met het afgebroken bord, dat op de rijbaan lag. Een daar achter rijdende auto, bestuurd door een 42-jarige man uit Mierlo kon een aanrijding met de auto voor hem niet meer voorkomen. Bij de ongevallen raakte niemand gewond. Hulpdiensten zijn bijna 1 ½ uur bezig geweest om de rijbaan weer vrij te maken.

INBRAAK WONING (Vught)

Maandagavond is ingebroken in een woning aan de Baroniesingel in Vught. De tuindeuren aan de achterzijde van de woning werden opgebroken. De hele woning werd doorzocht. Zover bekend werd er een kistje met papieren gestolen.

CONTROLE VERLICHTING (Vught)

Maandagavond is op verschillende plaatsen in Vught verlichtingscontrole gehouden. Totaal 18 fietsers zijn bekeurd omdat ze zonder licht reden.

TE VEEL GEDRONKEN (Vught)

In de nacht van maandag op dinsdag is een 40-jarige man uit Berkel Enschot bekeurd omdat hij met een auto reed terwijl hij te veel gedronken had. De man weigerde alle medewerking. In het politiebureau werden door de man enkele vernielingen aangericht. De man kreeg een rijverbod van 24 uur, en zijn rijbewijs werd ingevorderd. Later zal hij zich bij de rechter moeten verantwoorden. De controle vond plaats op de Bosscheweg in Vught.