Alpinvest investeert in Noors high-tech startup bedrijf

Alpinvest

Antwerpen/Naarden, 23 november 1999

Alpinvest investeert in Noors high-tech startup bedrijf

Alpinvest Holding heeft een minderheidsbelang genomen in het Noorse Seven Mountains Software AS. Dit bedrijf maakt software voor gebruik in bedrijven. De transactie is onderdeel van een financieringsronde waarin totaal USD 7 miljoen werd geïnvesteerd door participatiemaatschappijen. Alpinvest verwerft een belang van 11,8% in het bedrijf dat haar hoofdkantoor heeft in Oslo. Het belangrijkste product dat Seven Mountains verkoopt heet TaskFrame. Deze software maakt het mogelijk om verschillende systemen en platforms zoals mobiele telefoons, mainframes en pc's te integreren met het centrale netwerk van een bedrijf. Seven Mountains werkt onder meer met IBM aan de toepassing van TaskFrame voor IBM's meest belangrijke platforms.
Seven Mountains heeft kantoren in Oslo, Londen en in Sillicon Valley. Het bedrijf heeft een agressieve groeistrategie, met name gericht op de Verenigde Staten. Op dit moment heeft Seven Mountains 25 mensen in dienst.

Noot voor redacties