Danka Nederland: één unit voor contacten met dealerkanaal

Datum nieuwsfeit: 24-11-1999

Danka Nederland realiseert één unit voor alle contacten met het dealerkanaal

Woerden, 24 november 1999- Danka Nederland heeft ten behoeve van haar dealerkanaal een speciale unit opgezet. Voorheen waren binnen Danka verschillende afdelingen verantwoordelijk voor de contacten met het dealerkanaal. Danka heeft de unit opgezet om beter te kunnen inspelen op de vragen uit het dealerkanaal en om beter te kunnen voorzien in de specifieke servicebehoefte van dit kanaal.

Het dealerkanaal wil een persoonlijke benadering en verwacht van Danka een andere service - onder meer op het gebied van uitlevering - dan de meeste eindgebruikers. Ook de vraag om support is frequenter en anders van aard, en dat geldt ook voor de uitlevering van de producten. De verschillende afdelingen verzorgden tevens de contacten met de eindgebruikers en door deze opzet was het moeilijk aan deze specifieke vraag van het dealerkanaal te voldoen. De nieuwe unit vormt nu één aanspreekpunt voor dealers en verzorgt het gehele traject, van advies- en informatieverstrekking tot orderafhandeling. Daarnaast kan deze unit, die per 1 december 1999 van start gaat, de administratie verzorgen van de contracten tussen de dealers en hun klanten.

Danka Business Systems PLC is een van de grootste onafhankelijke leveranciers van kantoorautomatiserings-apparatuur en aanverwante producten en diensten ter wereld. De organisatie heeft 700 vestigingen in 30 landen met circa 20.000 werknemers. De omzet in het budgetjaar 1999 bedroeg circa $ 3 miljard. Danka Nederland B.V. is een volledig zelfstandige dochteronderneming en telt 450 medewerkers. Het Nederlandse hoofdkantoor is sinds december 1998 gevestigd in Woerden. Het Europese hoofdkantoor van Danka Business Systems PLC is gevestigd in Londen, Engeland. Het Amerikaanse hoofdkantoor bevindt zich in St. Petersburg, Florida. Danka is genoteerd aan Nasdaq en de London Stock Exchange.

Voor meer persinformatie:
Danka Nederland B.V., Contactpersoon: Marloes Antheunis, Tel.: 0348 - 405 423, E-mail: (m.antheunis@danka.nl)
of Monogram Communication Strategies (MCS) B.V., Contactpersoon: Ginny Eysma, Tel.: 023 - 562 82 08
E-mail: (ginnye@monogram.nl), World Wide Web: www.danka.nl

NB: de elektronische versie van dit persbericht is te downloaden vanaf de Persberichten Databank op het World Wide Web: www.persberichten.com.