NBM-Amstelland bespreekt overname vier Karwei bouwmarkten

Datum nieuwsfeit: 24-11-1999

NBM-Amstelland bespreekt overname van vier Karwei bouwmarkten

NBM-Amstelland (handel, industrie, projectontwikkeling en bouw) voert besprekingen met Raab Karcher Bouwstoffen BV over de overname van vier Karwei bouwmarkten in Wolvega, Kampen, Middelburg en Roosendaal. De jaaromzet van de vier bouwmarkten bedroeg in 1998 f 30,2 miljoen. In totaal zijn ca. 60 personen in dienst. De verwachting is gewettigd dat de partijen tot overeenstemming zullen komen.

De overname past in de strategie van NBM-Amstelland naar uitbreiding in handel en industrie. Haar dochteronderneming Cementbouw Detailhandel exploiteert al 46 Gamma en Karwei bouwmarkten. Met de overname van de vier Karwei bouwmarkten zal NBM-Amstelland 50 bouwmarkten gaan exploiteren met een verwachte omzet van ruim f 500 miljoen.
Door samenwerking tussen de 50 bouwmarkten zullen kosten- en synergievoordelen worden behaald.

De overname als zodanig heeft geen gevolgen voor de werkgelegenheid. De SER-fusiecommissie, de betrokken vakorganisaties, de ondernemingsraden en het personeel zijn geïnformeerd.

Den Haag, 23 november 1999