Autosport: Albers slaat F3000-test over

Datum nieuwsfeit: 24-11-1999

t.a.v. sportredactie/autosport

Albers slaat F3000-test over

Barcelona, 24 november 1999. Christijan Albers heeft gisteren en vandaag niet getest in de Formule 3000. De Duits Formule 3 kampioen was voor het vervolg van zijn succesvolle autosportcarrière speciaal vanuit Azië naar Barcelona gevlogen om voor het Red Bull team van Helmut Marko (Sauber F1 juniorteam) testronden af te leggen. Ook waren er nog mogelijkheden om voor enkele andere teams uit te komen.

Tijdens zijn korte verblijf op het Spaanse circuit onstonden er ontwikkelingen waardoor Albers besloot niet te testen. "Ik kan er helaas nog niets over zeggen", aldus de Gooise coureur. "In ieder geval ziet het er positief uit voor de toekomst." Op de vraag of hij misschien een tipje van de sluier kon oplichten, antwoordde de coureur. "Nee, zolang er nog niets zeker is, ga ik niet speculeren. Dat is in het verleden wel vaker gebeurd. Ik wil dan ook niet dat de mensen waar ik op dit moment mee onderhandel, uit de krant moeten lezen, welke beslissing ze dienen te nemen. Vooralsnog ligt het initiatief bij hen en niet bij mij. Zij bepalen wanneer een en ander naar buiten kan komen."

Albers is inmiddels vanuit Barcelona vertrokken naar Zuid-Korea, waar hij het komend weekeinde een Formule 3-race zal rijden voor het team van Bertram Schäfer Racing.

Info: Dirk Buwalda, telefoon 06-54644347
Christijan Albers is momenteel niet telefonisch bereikbaar. Eerst a.s. dinsdag 30 november keert de coureur weer terug in Nederland. ++++