SP: Spoorlijn Almelo-Mariënberg dupe van marktwerking

Datum nieuwsfeit: 24-11-1999
SP

"De marktwerking draait het railvervoer tussen Almelo en Mariënberg sluipenderwijs de nek om." Dit zegt SP-Kamerlid Harry van Bommel. De spoorlijn wordt sinds mei van dit jaar geëxploiteerd door Connexxion. Dit bedrijf rijdt op de lijn met sterk verouderde dieseltreinstellen, die door de NS al waren afgeschreven. De treinen vallen hierdoor regelmatig uit. Omdat er slechts twee treinstellen beschikbaar zijn voor de uitvoering van de dienstregeling, moeten reizigers in dat geval met bussen vervoerd worden. De reizigers missen daardoor hun aansluitende trein."

Dit probleem komt boven het toch al minimale ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen