Mannen in finale verkiezing Secretaresse van het Jaar

MANPOWER UITZENDORGANISATIE

Mannelijke secretaressen in finale Secretaresse van het Jaar

Mannelijke secretaressen in finale verkiezing Secretaresse van het Jaar 1999

Gisteravond vond in Amsterdam de halve finale plaats van de prestigieuze verkiezing Secretaresse van het Jaar. Na de besloten jurygesprekken maakte de jury de namen bekend van de vijf finalisten die op woensdag 15 december a.s. deelnemen aan de grote finale in het Amsterdamse Golden Tulip Barbizon Palace Hotel. Het is de eerste keer in de geschiedenis dat mannelijke secretaressen de finale hebben gehaald. Manpower Uitzendorganisatie, de initiatiefnemer van de verkiezing, heeft dit jaar managers nadrukkelijk opgeroepen ook mannelijke secretaressen te nomineren. Dit in verband met het thema van dit jaar: 'Is de secretaresse een vrouw?'.

Ook dit jaar had de jury geen eenvoudige taak om uit de honderden inzendingen de besten te halen. Op basis van de binnengekomen deelname- en nominatieformulieren koos de jury tien halve finalisten. Zij hadden een persoonlijk gesprek met de jury die, na afloop, de vijf finalisten selecteerde. De vijf genomineerden voor de titel zijn mw. B.W. Flos-Zwart, Biohorma B.V. (Elburg), mw. W.D. Gerritsen, Nederlandse Orde van Uitvinders (Weesp), dhr. J. Helmers, Sportcentrum 'De Wildenhorst' (Badhoevedorp), mw. J.G.W.M. van den Berg, Heijmans N.V. (Rosmalen) en dhr. C.M. Lepelblad, Telfort B.V. (Amsterdam).

Thema verkiezing 1999: Is de secretaresse een vrouw? Dit jaar staat het thema van de laatste verkiezing van de eeuw in het teken van de vraag 'Is de secretaresse een vrouw?'. Gezien de ontwikkelingen in het secretaressevak zou deze functie toch ook voor mannen een aantrekkelijke uitdaging moeten zijn? Maar schijn bedriegt: er zijn nauwelijks mannen te vinden die de functie ambiëren. De resultaten van een onderzoek naar dit onderwerp zullen tijdens de finale op 15 december worden gepresenteerd. Ook komen dan twee mannelijke secretaressen aan het woord.

Welke top-secretaresse sluit de eeuw af?
De vijf top-secretaressen worden op de spannende finaledag geïntroduceerd door middel van een korte portretfilm. Daarna zullen zij zich presenteren door vragen te beantwoorden van de jury. Tevens worden de managers van de finalisten op het podium gevraagd om hun nominatie toe te lichten. Na het laatste jurygesprek kan ook het publiek een stem uitbrengen. Deze wordt meegenomen in de uiteindelijke keuze van de jury. Rond 17.00 uur maakt voorzitter van de jury Lodewijk de Waal (voorzitter FNV) de Secretaresse van het Jaar 1999 bekend. Hij of zij ontvangt uit handen van Bert Bos, algemeen directeur Manpower Uitzendorganisatie, de door Frank Rosen ontworpen trofee. Ook krijgt de winnaar een reis naar Amerika aangeboden, waarin een werkbezoek aan het hoofdkantoor van Manpower in Milwaukee is opgenomen.

Ambassadeursfunctie
Als nieuwe ambassadeur van het secretaressevak wordt de Secretaresse van het Jaar regelmatig gevraagd om lezingen en presentaties te geven voor bedrijven en scholen. Daarom krijgt de winnaar een presentatietraining aangeboden om zich op deze belangrijke taak voor te bereiden.

Amsterdam, 24 november 1999

Noot aan de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de organisatie verkiezing Secretaresse van het Jaar, Carla Schenk of Saskia Buitink, telefoon 020-673 4444.

24 nov 99 15:27