Politieberichten provincie Groningen

Donderdag 26 november 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Oost en Midden

Ulrum: auto in de sloot
Vermoedelijk door een glad wegdek raakte woensdagmorgen een 20-jarige automobilist uit Oosternijkerk in de sloot van de Provincialeweg bij Ulrum. Hij kwam zelf met de schrik vrij. De auto raakte flink beschadigd.

Leek: vuurwerk inbeslag genomen
In een woning aan de Herman Colleniusstraat in Leek trof de politie gistermiddag na een tip een partij vuurwerk aan. Het gaat om een hoeveelheid van 350 kg bestaande uit zowel legaal als illegaal vuurwerk, waar onder diverse 100.000 klappers en zware vuurpijlen. De betreffende bewoner bewaarde het vuurwerk voor een kennis en had geen vergunning voor de opslag. Het vuurwerk is inbeslag genomen. Tegen de bewoner wordt proces-verbaal opgemaakt.

Zuidbroek: man rijdt 35 jaar zonder rijbewijs.
Gistermorgen is op de Rijksweg 33 bij Zuidbroek een 52-jarige inwoner van Veendam bekeurd voor het rijden in een personenauto zonder in het bezit te zijn van een rijbewijs. Betrokkene gaf aan dat hij al vanaf zijn 17e zonder rijbewijs reed. De auto is achter het politiebureau gestald.

Zuidhorn: bejaarde in invalidenwagentje in de sloot Een 86-jarige inwoner van Zuidhorn is door onbekende oorzaak gisteren tegen de avond met zijn invalidenwagentje beland in de sloot van de Klinckemalaan in Zuidhorn. Hij werd door omwonenden uit de sloot gehaald die op zijn hulpgeroep reageerden. Het was toen inmiddels donker. De man die onder het wagentje terecht kwam kon zijn hoofd nog net boven water houden, totdat hij werd gered. Hij is voor nader onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis.

Vlagtwedde:autobrand
De personenauto van een 50-jarige bewoner aan de Wilhelminastraat in Vlagtwedde brandde gistermiddag geheel uit, nadat deze spontaan in brand was gevlogen in de garage waar de eigenaar de auto juist wilde stallen. De vermoedelijke oorzaak is kortsluiting. De bewoner slaagde erin de auto uit de garage te duwen waar deze vervolgens uitbrandde. De brandweer kon zich slechts beperken tot nablussen.

Stadskanaal: vrachtauto op rotonde
Een vrachtautocombinatie, bestuurd door een 24-jarige inwoner van Neer raakte gistermorgen vast op de rotonde van de kruising van de Nautilusweg met de Steenhouwer. De bestuurder had vermoedelijk een te hoge snelheid. Toen hij wilde afremmen gleed de vrachtauto door en kwam met de voorwielen vast te zitten in de modder van het op de rotonde aanwezig plantsoentje. Er moest een sleepdienst aan te pas komen om het voertuig er weer uit te trekken, hetgeen na korte tijd lukte. De schade beperkte zich tot het plantsoentje en een verkeersbord dat sneuvelde.

Snelheidscontrole
In Appingedam zijn op de Woldweg gistermiddag 191 voertuigen gecontroleerd. Daarvan waren er 16 in overtreding. De hoogst genoteerde reed 97 km/u waar maximaal 50 was toegestaan.

Inlichtingen, afdeling voorlichting, 050 5995010