Bart Tommelein naar kabinet Dewael

MINISTER-PRESIDENT VAN DE VLAAMSE REGERING

25 november 1999

Bart Tommelein naar kabinet Dewael

Vlaams minister-president Patrick Dewael heeft de Oostendenaar Bart Tommelein (37) aangetrokken als raadgever op zijn kabinet. Tommelein zal er verantwoordelijk zijn voor de beleidsacties van de Vlaamse regering inzake het imago van Vlaanderen in binnen- en buitenland. Hiertoe zal een project worden opgezet door de minister-president en de Vlaamse regering om de Vlaamse Gemeenschap te positioneren naar de 21ste eeuw toe. Het zal de taak van Bart Tommelein zijn om dit project te gaan leiden en te coördineren. Als communicatiewetenschapper zal hij mede moeten zorgen voor een daadwerkelijk en vernieuwend communicatiebeleid tussen regering, overheid, bedrijfsleven, sociale groeperingen en de bevolking.

Bart Tommelein komt uit het bedrijfsleven en is momenteel directielid bij de AXA Anhyp Bank waar hij verantwoordelijk is voor Distributie. In de nieuwe AXA Royale Belge groep, waar Anhyp deel van uitmaakt, kreeg hij recent nog een benoeming en de taak om de nieuwe bankverzekeringspoot mee te helpen uitbouwen. Van deze opdracht ziet hij nu af.

Bart Tommelein was eind de jaren 80 ook al actief in de politiek. Tussen 1985 en 1989 werd hij tweemaal verkozen tot nationaal jongerenvoorzitter van de Volksunie. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 1988 werd hij ook verkozen als jongste gemeenteraadslid van de stad Oostende. Dit mandaat stelde hij echter na korte tijd al ter beschikking van zijn opvolger omwille van de beroepscarrière bij de bank. In 1991 was hij ook nog provincaal voorzitter van de VU West-Vlaanderen.

info : Herman Knapen, woordvoerder van
de minister-president - tel. (02) 553 29 11 e-mail: (persdienst.dewael@vlaanderen.be)