Toch nog verbouwing in Oosterparkstadion Groningen

Datum nieuwsfeit: 25-11-1999

Toch nog verbouwing in Oosterparkstadion

Datum : 25-11-1999 Tijd :13:8:29

De voormalige staantribune aan de zuidkant van het Oosterpark wordt na de winterstop als onoverdekte zittribune in gebruik genomen. De Gompys nemen dan de plaats in de lege vakken achter de beide doelen. De nieuwe Zuidtribune zal plaats bieden aan ruim twaalfhonderd extra toeschouwers.

FC Groningen verwacht dat deze beslissing in de belangrijke tweede seizoenshelft de sfeer in het stadion verder zal vergroten. Met Zwolle, NAC en Emmen komen alle toppers uit de Toto Divisie nog op bezoek. Mede gelet op de goede klassering van FC Groningen is het zeer de vraag of de huidige capaciteit aan zitplaatsen dan zal voldoen. Hetzelfde geldt bij eventuele nacompetitiewedstrijden.

De nieuwe Zuidtribune kost 300.000,- en wordt gefinancierd via o.a. een lening uit het Projectstimuleringsfonds van de KNVB. Al tijdens de eerste wedstrijd na de winterstop, op maandag 24 januari tegen Helmond Sport, zijn de 1224 zitplaatsen klaar voor gebruik. Er komt een groot middenvak, waarvoor de kaarten 20,- kosten en twee kleinere zijvakken, waarin het publiek voor 15,- terecht kan.

Ook komen er passe-partouts voor de rest van dit seizoen, waarbij supporters de acht resterende thuiswedstrijden kunnen bijwonen voor de prijs van zes losse kaartjes. Kaarten voor het middenvak kosten dan 120,- en voor de zijvakken 90,-.

Oosterparkkaarten, die de komende 3 ½ jaar recht geven op toegang bij alle competitiewedstrijden die nog in dit stadion worden gespeeld, kosten 660,- voor het middenvak en 495,- voor het zijvak.

De stoelen blijven overigens ongenummerd, zodat de sfeer van de staantribune kan herleven. De werkzaamheden gaan half december van start onder verantwoordelijkheid van aannemersbedrijf Simon Benus Groningen BV.