Hivos steunt acties voor Vrijhandel in het Zuiden

Datum nieuwsfeit: 25-11-1999
HIVOS

Vrijhandel in het Zuiden

Eind 1999 belegt de Wereldhandelsorganisatie (WTO) in Seattle, Verenigde Staten, een ministersconferentie die de opmaat is voor een nieuwe, driejarige handelsronde. De WTO dreigt uit te groeien tot een ondoorzichtig orgaan, dat weinig oog heeft voor duurzame ontwikkeling in de armste landen.

Zuid Noord federatie
voor meer informatie: tel 070-4273346 In Nederland heeft de Zuid-Noord Federatie (ZNF) - een coalitie van veertien ontwikkelings- en milieuorganisaties waaronder Hivos - een WTO-programma opgezet voor partnerorganisaties in het Zuiden. ZNF houdt zich sinds een aantal jaren bezig met het debat rond de WTO en concludeerde uit gesprekken met Zuidelijke partners dat zij vooral behoefte hebben aan capaciteitsversterking, zodat ze in eigen land én internationaal op kunnen komen voor hun (handels)belangen.