Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Seminar & Forumdiscussie ICT: Hype of Hoop?

Datum nieuwsfeit: 26-11-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Universiteit Twente

99/101 22 november 1999

Seminar & Forumdiscussie: georganiseerd door Universiteit Twente

ICT: Hype of Hoop?

Informatie- en communicatietechnologie (ICT) is in deze maatschappij bijna niet meer weg te denken. Diverse bedrijven begeven zich op het digitale pad. Maar zijn ICT toepassingen als bijvoorbeeld e-commerce een tijdelijke hype of hebben ze daadwerkelijk toekomst? Dat is het centrale thema van het seminar 'Hype of Hoop', dat op 26 november aanstaande plaatsvindt op de Universiteit Twente. Spreker bij deze bijeenkomst is o.a. prof.ir. R. Pieper, hoogleraar E-commerce aan de Universiteit Twente. Met dit seminar wordt tevens afscheid genomen van dr. M.C.H. van Drunen, voormalig voorzitter van de afdelingen Commercieel Management & Marketing en Bedrijfsinformatiekunde bij de faculteit Technologie & Management.

Het belang van ICT wordt algemeen erkend, maar veel bedrijven worstelen met de vraag hoe het succesvol kan worden ingezet. Zullen nieuwe ICT-toepassingen een schok teweegbrengen of overwaaien als zoveelste hype? Zal zakendoen ingrijpend veranderen door Internet? Zal de invloed op de 'business-to-business'-markten groter zijn dan op consumentenmarkten? En welke bedrijven houden zich voornamelijk bezig met ICT?

Deze vragen staan centraal bij het seminar 'Hype of Hoop' op 26 november aanstaande. In het eerste deel komen aan het woord de heer Van der Helm, president van Valvoline Europe; de heer Wesseldijk, voormalig voorzitter van de hoofddirectie van Cosun en de heer Wieringa, algemeen directeur van Fokker Services. Deze sprekers, allen overigens afgestudeerd UT-ers, zullen als vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven hun mening geven over nut en noodzaak van ICT. Het tweede deel is aan de wetenschappers: de heer Pieper, hoogleraar E-commerce; de heer Kreiken, voormalig hoogleraar Strategie & Marketing en de heer Van Rossum, hoogleraar Commercieel Management & Marketing zullen hun licht laten schijnen over de betekenis van voornamelijk e-commerce voor marketing en strategie van bedrijven.

Met het seminar wordt tevens officieel afscheid genomen van Dr. M.C.H. van Drunen, universitair hoofddocent bij de faculteit Technologie & Management. Hij heeft zich in deze laatste jaren voor zijn pensioen vooral bezig gehouden met het bouwen van een brug tussen enerzijds Marketing & Strategie en anderzijds Bedrijfsinformatiekunde.

Contactpersoon Voorlichting & Externe Betrekkingen:

Wendy de Koning, tel. (053) 489 4363, e-mail (w.dekoning@veb.utwente.nl)

© Universiteit Twente 1999

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie