VNG-bijeenkomsten 'Welstand in Verandering'

Vereniging Nederlandse Gemeenten

Bijeenkomsten

Welstand in Verandering

De welstandszorg is volop in beweging. Diverse gemeenten hebben in nauwe samenwerking met hun welstandscommissies interessante initiatieven ontplooid om het welstandsadvieswerk van een beleidsmatige basis te voorzien en de beoordelingscriteria inzichtelijker te maken. Beleidsnota’s van onder meer Amsterdam, Maastricht, Den Haag, Breda, Nijmegen en Arnhem illustreren dit.
Met de voorgenomen wijziging van de Woningwet wordt een democratischer en transparantere welstandspraktijk nagestreefd, waarvoor de gemeenten, meer dan nu het geval is, bestuurlijke verantwoordelijkheid dragen.
De gewijzigde wet zal ...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen