Politiebericht provincie Groningen

Vrijdag 26 november 1999

Dagelijkse berichten districten West, Noord, Oost en Midden

Appingedam: verkeersongeval met alcomobilist
Een 38-jarige inwoner van Appingedam veroorzaakte gisteravond op de Farmsumerweg in zijn woonplaats een aanrijding met een 17-jarige bromfietser uit Delfzijl, terwijl hij onder invloed was van alcohol. Hij bleek ongeveer 1,2 promille in zijn bloed te hebben. Hij sloeg met zijn auto linksaf en zag daarbij de bromfietser die hem tegemoet kwam over het hoofd. Beiden kwamen overigens met de schrik vrij. De beide voertuigen raakten beschadigd,

Oosternieland: paard voor auto
Een 52-jarige automobilist uit Loppersum botste donderdagmorgen met zijn auto op een paard dat losliep op de Oosternielandsterweg in Oosternieland. Het paard sprong plotseling voor de auto. De auto liep daarbij forse schade op. Het paard liep weg en kon korte tijd later door de eigenaar worden gevangen. Het dier is onder behandeling gesteld van een dierenarts.

Aduard: fietser geschept
Een 60-jarige fietser uit Aduard donderdagavond op de Dorkwerderweg bij Aduard geschept door een achteropkomende 83-jarige automobilist uit Rasquert. Hij is met rugletsel overgebracht naar het ziekenhuis. De bejaarde automobilist verklaarde, dat hij de fietser niet had gezien omdat hij werd verblind door een tegenligger.

Een 20-jarige vrouw uit Zuidhorn, die met een bestelauto post aan het bestellen was, veroorzaakte donderdagmorgen op de Friesestraatweg bij Aduard een aanrijding met een 65-jarige automobiliste, eveneens uit Zuidhorn afkomstig. Zij stak vanaf het fietspad schuin de weg over naar het andere fietspad omdat ze meende dat voor haar de weg vrij was. Dit bleek echter niet zo te zijn, waardoor de botsing ontstond. Beide auto?s raakten flink beschadigd. De 65-jarige raakte daarbij licht gewond, maar kon na behandeling door ambulancepersoneel weer naar huis. De beide auto?s zijn door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Kornhorn: bedrijfsongeval
Een werknemer (woonplaats en leeftijd niet bekend) op een bouwplaats aan de Klaverweide in Kornhorn raakte gisteren rond het middaguur zwaar gewond toen hij een zware plank tegen het hoofd kreeg en vervolgens met zijn hoofd op een scherpe rand van een beschoeiing viel.
Het slachtoffer is met zwaar hoofdletsel per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis. Het ongeval gebeurde bij het in aanbouw zijnde bezinkbassin in Kornhorn waar ze bezig waren een damwand in de grond te trillen. Dit gebeurde met hardhouten planken die aan de giek van een graafmachine de grond in werden getrild. De werknemer begeleide deze werkzaamheden toen een plank plotseling uit de strop viel van de giek. Hij kreeg deze vervolgens tegen zijn hoofd. De arbeidsinspectie stelt een nader onderzoek in.

Grijpskerk: tabakswaren gestolen bij inbraak
Bij een inbraak in een winkel aan de Herestraat in Grijpskerk is in de nacht van woensdag op donderdag voor ruim 6000 gulden aan tabakswaren gestolen. Men is binnengekomen door de voordeur te forceren.

Onstwedde: personenauto onder bietenauto
Een echtpaar uit Musselkanaal (67 en 65 jaar) raakte gisteravond gewond toen ze met hun personenauto, bestuurd door de man, op de Barkhoornweg in Onstwedde onder een bietenwagen schoot. Beiden zijn met onbekende verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis. De bietenwagen, bestuurd door een 41-jarige man uit Klazienaveen stond op de weg eventjes stil om linksaf de 1e Barlageweg in te rijden. Dit werd door de achteropkomende automobilist te laat opgemerkt, waardoor hij niet meer kon remmen. De personenauto raakte totaal vernield.

Westerlee: auto tegen boom
Een 41-jarige automobilist uit Scheemda raakte gisteravond door onbekende oorzaak van de weg en botste daarna op de D. H. Vinkersweg bij Westerlee tegen een boom. De auto raakte daarbij total loss. De chauffeur kwam met de schrik vrij. De auto is door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Stadskanaal: dure schoenen gestolen
Uit een schoenenwinkel aan de Europalaan in Stadskanaal is in de nacht van woensdag op donderdag voor 100.000 gulden aan schoenen gestolen. Men is binnengekomen door het slot van de achterdeur te verbreken. Vervolgens zijn uit het magazijn de schoenen uit de dozen gehaald en meegenomen. De politie stelt een nader onderzoek in.

Ter Apel: man valt van verdieping
Een 38-jarige inwoner van Ter Apel is gistermorgen met enkele gebroken ribben overgebracht naar het ziekenhuis, nadat hij bij bouwwerkzaamheden aan een woning aan de Hanetangerweg in zijn woonplaats van de eerste verdieping op de benedenvloer viel. Hij was bezig platen op de balken te leggen. Vermoedelijk is hij op de natte balken uitgegleden en naar benden gevallen.

Inlichtingen, afdeling voorlichting 050 5995010