IBM levert eerste speciale AS/400-server voor Domino

Datum nieuwsfeit: 26-11-1999

IBM levert eerste speciale AS/400-server voor Domino

Amsterdam, 26 november 1999 - Mifa Groep, leverancier van componenten voor hoogwaardige industriële producten, is de eerste Nederlandse gebruiker van de AS/400e Dedicated Server for Domino, die IBM op 5 augustus jl. op de markt heeft gebracht. Mifa gebruikt de server als Enterprise Relationship Management(ERM) systeem op drie vestigingen: BGT te Eindhoven, Mifa Aluminium te Venlo en Eurocast in Apeldoorn. IBM business partner Eniac verzorgde de implementatie van het ERM-systeem dat op de AS/400 Dominoserver draait.

Door het ERM-systeem in te richten op AS/400e Dedicated Server for Domino kon het systeem volledig worden geïntegreerd met de logistieke en financiële informatie uit het ERP-systeem van Eniac op de IBM AS/400 van Mifa Groep.

In het systeem zijn diverse verkoopfuncties geïntegreerd, zoals vertegenwoordigers-, relatie- en offertebeheer. Medewerkers kunnen het systeem vanuit alle vestigingen raadplegen en er gegevens invoeren. Verkopers kunnen vanaf klantlocaties in binnen- en buitenland inloggen om recente artikelprijzen op te vragen of de ordervoortgang en het betaalgedrag van de klant te bekijken. De informatie is altijd up-to-date en real-time beschikbaar.

Geert Smits, Sales & Marketingmanager Mifa Groep: "Sinds de invoering van het systeem is de omzet van onze vertegenwoordigers toegenomen. Zij zitten nu veel beter geïnformeerd bij de klant aan tafel. De doorlooptijd van de offertes is korter en het systeem levert adequatere management- en verkoopinformatie."

Het systeem maakt gebruik van één integraal klantenbestand waaruit alle verkoopfuncties opvraagbaar zijn. Bovendien kunnen selecties worden gemaakt van klanten naar regio, orderstatus, branche, technologie etcetera. Klantgegevens zijn gekoppeld aan correspondentie en bezoekrapporten.

Een ander voordeel is de modulaire opbouw. Daardoor kon Mifa een selectie maken van softwaremodules die het bedrijf ook daadwerkelijk gebruikt. De overige modules zijn 'inactief' en hoeven niet te worden betaald. Bovendien kan het systeem per module, gefaseerd worden geïmplementeerd.

De Lotus Notes omgeving staat gelijktijdig gebruik van gegevens toe op verschillende locaties. Bovendien heeft ERM standaard een navigator toegevoegd waarin meerdere agenda's van de gebruikers in een oogopslag opvraagbaar zijn. Dit biedt zowel voordeel voor het secretariaat als voor de verkoopleider. Hetzelfde geldt voor diverse analysefuncties. Uiteraard kunnen in het systeem autorisaties worden bepaald voor verschillende gebruikersgroepen, zodat de informatie alleen toegankelijk is voor daartoe bevoegde medewerkers.

Over de AS/400e Dedicated Server for Domino
De AS/400e Dedicated Server for Domino van IBM is de eerste speciaal voor Lotus Domino ontwikkelde server. Deze server is ontworpen voor kleine bedrijven die op een eenvoudige, betaalbare en betrouwbare manier met meerdere Domino-applicaties tegelijk willen werken. Met één server kan de klant over geavanceerde e-mailfaciliteiten beschikken, werken met Domino-applicaties, samenwerken aan projecten en/of een website hosten. De AS/400e Dedicated Server for Domino maakt gebruik van partitionering, clustering en automatische backup- en herstelfuncties zodat de server vierentwintig uur per dag, zeven dagen per week on line kan zijn, zelfs tijdens onderhouds- en servicewerkzaamheden.De AS/400e Dedicated Server for Domino is verkrijgbaar vanaf NLG 23.354,-.

Over MIFA Groep
Mifa Groep is producent en leverancier van klantspecifieke componenten voor hoogwaardige industriële producten. De voornaamste marktgebieden van de Mifa Groep zijn de aerospace-, defensie-, telecommuncatie en medische industrie in binnen- en buitenland.

Internet-gebruikers kunnen voor nadere informatie over IBM, haar producten, diensten en technologie terecht op het World Wide Web. Het adres van IBM's home page is: www.ibm.com. Het adres van de IBM AS/400 home page is: www.as400.ibm.com. Het adres van de Nederlandse IBM home page is: www.nl.ibm.com.

Voor meer informatie:
IBM Nederland N.V. BRODEUR Schoep & Van der Toorn Etta Pouw Ellen Janssen