Klassieke supermarktformule op de helling

Datum nieuwsfeit: 26-11-1999
Ernst & Young

Klassieke supermarktformule op de helling

De "klassieke" supermarktformule staat op de nominatie om te verdwijnen. Dat zegt de top van de Nederlandse levensmiddelenbranche in het boek State of the Art in Food van Ernst & Young Consulting en Elsevier bedrijfsinformatie. De leidinggevenden van de belangrijkste merkfabrikanten en winkelketens laten zich in het boek vrijmoedig en ?on the record? uit over hun visie op de toekomst en op elkaar. Over één ding is iedereen het eens: de super-markt die alleen de ingrediënten levert voor maaltijden die de consument zelf moet be-reiden, heeft zijn langste tijd gehad. Ook zullen de kleinere supermarkten plaats moeten maken voor andere winkelformules. Over tien jaar zijn naar verwachting negen van de tien buurtsupers verdwenen en is nog slechts een kwart van het huidige aantal rijdende winkels op de weg te vinden.

Vanaf zaterdag 27 november vindt u op deze plaats een uitgebreide verslaggeving over dit onderwerp.