Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 26-11-1999

Vrijdag 26 November

AMOKMAKER AANGEHOUDEN

De politie heeft afgelopen nacht op de Hooghuisstraat in Oss een 40-jarige inwoner van Oss aangehouden. De man werd ervan verdacht even tevoren een 44-jarige plaatsgenoot te hebben mishandeld in een café aan Terwaenen in Oss. Na de mishandeling vluchtte de verdachte het café uit en sloeg een ruit in van een leegstaand pand aan de Hooghuisstraat. Daarbij raakte hij gewond aan hoofd en handen. Agenten troffen de man even later aan in een diepe slaap. De man was onder invloed van alcohol. De man is ingesloten. Tijdens zijn verhoor verklaarde de man de mishandeling niet meer te herinneren. Hij is vanmiddag weer in vrijheid gesteld.

INBRAAK IN GEFFEN

Afgelopen nacht is ingebroken in een woning aan de Kapelstraat in Geffen. Daarbij werdden een mountain-bike en een telefoon weggenomen. De fiets werd later teruggevonden in de buurt van de woning. Om binnen te komen forceerde de dader een achterdeur. Ook bewoners van een huis aan de Hertewissel in oss kregen vannacht ongewenst bezoek. Na het verbreken van de schuifpui nam de dader een videorecorder en een handtas weg. In de tas zaten diverse pasjes en een bedrag van enkele honderden guldens.

AUTO WEG

Vrijdagmorgen is op de Kloosterstraat in Oss een auto ontvreemd. Het betrof een blauwe Opel Kadett, kenteken XG-13-PT. Waarde niet bekend.