StreamServe neemt voorsprong met versie 2.3

Datum nieuwsfeit: 26-11-1999

Delft - 26 november 1999

StreamServe neemt een voorsprong met haar nieuwste versie Nieuwe versie met aanvulling voor XML en SMS/WAP

StreamServe versie 2.3 verschijnt zeer binnenkort op de markt en biedt ook de mogelijkheid gebruik te maken van communicatie via mobiele telefoons, via WAP/Palm Pilot output.

StreamServe is de eerste Intelligent Output Management en e-communicatie software leverancier die het mogelijk maakt voor individuen om gepersonaliseerde bedrijfsapplicatie-informatie te ontvangen via mobiele telefoons. StreamServe 2.3 heeft tevens uitgebreide XML mogelijkheden die bedrijven in staat stellen om een variëteit aan XML schema's te gebruiken in de communicatie met hun zakenpartners. Het gebruik van StreamServe 2.3, dat naadloos aansluit op nagenoeg alle bedrijfssystemen, zoals SAP, Baan, Oracle, Scala, Concorde en Intentia-Movex, betekent nu dat gebruikers in staat zullen zijn om bedrijfskritische informatie van een applicatie server direct naar de mobiele telefoon of pieper van een klant, leverancier of medewerker te sturen door middel van de SMS service. Voordat de gegevens verstuurd worden is de informatie geformatteerd, gepersonaliseerd en afgestemd op de individuele wensen van elke ontvanger. Een voorbeeld; werknemers kunnen hun mobiele telefoons gebruiken om informatie op te vragen; zoals het opvragen van de status van een order, direct vanuit de bedrijfsapplicatie. Dit vergroot, in aanzienlijke mate, de bereikbaarheid van relevante bedrijfsinformatie.

"De draadloze oplossing van de 2.3 versie is een mooie aanvulling op het hele product. Omdat tegenwoordig iedereen de beschikking heeft over een computer is het aandachtsveld van softwareleveranciers veranderd. Bedrijven zoeken naar manieren om de invloed van de draadloze technologie te gebruiken als hun voordeel op dit gebied. Met deze laatste versie zal StreamServe het goed doen op deze markt" aldus een artikel in The AMR Alert on Enterprise Technology Strategies, 3 november 1999.

"We zijn altijd al bezig geweest klanten te helpen het meeste te halen uit hun bedrijfsapplicatie," legt Jan van Buren uit, Managing Director van StreamServe in Benelux. "Met StreamServe hielpen we onze klanten al om de output te formatteren en te distribueren via printers, fax, e-mail, WEB en workflow systemen. StreamServe 2.3 gaat hier verder op in door communicatie aan te bieden via de alom in gebruik zijnde mobiele telefoons. Dus weer een extra kanaal, waarmee bedrijven en hun klanten altijd toegang hebben tot de informatie die nodig is om zaken te doen."

Verbeterde XML mogelijkheden

Naast een toevoeging voor het gebruiken van de functionaliteit van SMS-berichten biedt StreamServe 2.3 ook verscheidene andere unieke onderdelen, zoals XMLOUT. XMLOUT ondersteunt Microsoft's BizTalk. Het stelt bedrijven in staat het juiste XML formaat of het juiste schema te kiezen bij het verzenden van informatie naar zakenpartners. Bedrijven kunnen kiezen uit een variatie van XML schema's, waaronder Common Business Library en Commerce XML (cXML).

"StreamServe's mogelijkheid om input te converteren van bedrijfsapplicatiesystemen naar een uitgebreide variatie van XML schema's stelt bedrijven in staat om het Internet te gebruiken. Op die manier kan de informatie opgemaakt worden voor en afgesteld worden op de behoefte van de bedoelde ontvanger (klant, medewerker, leverancier, etc.)"

Uitbreiding controle proces

StreamServe 2.3 heeft ook een nieuwe module voor IT managers. Deze module helpt de IT manager te controleren hoe het staat met het formatteren van documenten door StreamServe en hoe het staat met de distributie processen van het Web. De module stelt de IT manager in staat de status van de opdrachten te controleren die worden uitgevoerd door de StreamServe Server. Als eenmaal een opdracht plaatsvindt, dan brengt de software de informatie naar de mobiele telefoon of pieper van de IT manager.

De StreamServe versie 2.3 zal binnenkort verschijnen.

Over Output Management

Intelligent Output Management (IOM) is een snel groeiende software categorie, die ontstaan is uit de vraag van bedrijven naar effectief communiceren met klanten en zakenpartners. IOM software sluit naadloos aan op ERP- en andere bedrijfsapplicaties en onderschept bedrijfskritische processen zoals het genereren van facturen, orderbevestigingen, inkooporders, pakbonnen, verzendlijsten, adreslabels, betalingsherinneringen, overzichten etc. In de IOM software, kunnen bedrijven intelligentie toevoegen aan de communicatie met klanten en zakenpartners in de vorm van personalisering en verspreiding van informatie gebaseerd op de behoefte van de ontvanger. De lay-out wordt op een overzichtelijke manier vormgegeven door de software die de informatie naar de server stuurt. Vanaf de server worden de gegevens verstuurd naar de gewenste output: fax, e-mail, printer, internet, GSM-telefoons, e.d. StreamServe is een platform onafhankelijke netwerkoplossing. Deze mogelijkheden stellen een bedrijf in staat op hoog niveau aan klantenservice te voldoen.
Over Streamserve

StreamServe ontwikkelt en levert toonaangevende Output Management software en e-communicatie oplossingen, die de kwaliteit vergroten en de kosten reduceren van de communicatie met klanten en leveranciers. Het bedrijf werkt samen met Baan, Intentia, SAP en vele anderen.

StreamServe Benelux heeft een vestiging in Delft, Nederland. Daarnaast zijn er vestigingen in Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Finland en Noorwegen. Het hoofdkantoor van StreamServe Europa is gevestigd in Zweden. Het hoofdkantoor voor Amerika bevindt zich in Raleigh, North Carolina. In totaal telt StreamServe wereldwijd ongeveer 200 werknemers. StreamServe heeft inmiddels ca. 1500 klanten waaronder; AstraZeneca, British Steel, Ingram Micro, Glaxo Wellcome, Bavaria, e.a.

Voor meer informatie aangaande het persbericht of bedrijfsinformatie, kunt u contact opnemen met:

Bianca Schraag, Marketing
StreamServe Benelux
Papsouwselaan 119T
2624 AK DELFT
Telefoon: 015-251 69 90
E-mail: (bianca.schraag@streamserve.com)

Voor foto's kunt u de press room van StreamServe bezoeken op onze web site.