Leipziger Kerstmarkt 1999

Datum nieuwsfeit: 26-11-1999

Leipziger Kerstmarkt 1999

Van 26 november tot 22 december '99
wordt in het oude centrum van Leipzig dagelijks van 10.00 - 20.00 uur, de jaarlijkse kerstmarkt gehouden. Op de historische markt staat een 20m hoge kerstboom, een kerststal met de levende schapen en u treft er 120 feestelijk versierde kraampjes aan. Ook op aangrenzende pleinen en straten bieden in totaal 250 handelaren en handwerkers hun originele waren aan.

De Leipziger kerstmarkt is inmiddels legendarisch vanwege de aangename kerstsfeer, het originele culinaire aanbod en de kraampjes met de vele regionale kunsthandwerken uit het Ertsgebergte, de pottenbakkersstreek het Kohrenerland (ten zuiden van Leipzig) en het nabij gelegen Thuringen. Voor de kinderen biedt de kerstmarkt speciale attracties: een sprookjesbos, een Fins dorp met Finse kerstgebruiken en de 37e modelspoorbaantentoonstelling in de beurs onder het marktplein.

Een bezoek aan de kerstmarkt is bovendien muzikaal genieten. De torenblazers musiceren vanaf de toren van het oude raadhuis op de markt (dagelijks om 10.00 en 19.00 uur, in het weekend ook om 14.00 uur). In de nabij gelegen Thomaskerk zingt het Thomanerkoor: op vrijdag en zaterdag de motetten en cantates. Op 10,11 en 12 december '99 klinkt het Weihnachtsoratorium van Bach op de originele plaats: de Thomaskerk.

Naast de kerstmarkt zorgt de grootste, vrijstaande adventskalender ter wereld (857 m2) op het Sachsenplein voor een extra feestelijke kerststemming. Onder grote belangstelling gaat van 1 - 24 december '99 dagelijks, om precies 16.30 uur é é n van de 24 vensters open. Ieder geopend venster onthult een levendig, drie dimensionaal kersttafereel van 3 bij 2 meter. De grote en kleine toeschouwers worden door lichtanimaties en klokgelui op de opening van een venster voorbereid.

Voor meer informatie:

Leipzig Tourist Service e.V.
Richard-Wagner-Strasse 1,
D - 04109 LEIPZIG

telefoon : 00-49-341-7104-260 en 265|
fax : 00-49-341-7104-271

e-mail: (lipsia@aol.com)
internet: www.leipzig.de

Vertaling en bewerking: Hartcommunications,

PR voor Leipzig Tourist Service e.V.
Zwolsestraat 1-D
NL-2587 TX DEN HAAG,