Fransman in raad van bestuur Lufthansa

Fransman in raad van bestuur Lufthansa

Thierry Antinori: nieuwe Executive
Vice-President Sales & Distribution

De 38-jarige Fransman Thierry Antinori is door het directiecomité van de Lufthansa Groep met ingang van 1 januari 2000 benoemd tot Executive Vice-President, verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten en distributie. In die hoedanigheid zal hij ook deel uitmaken van de raad van bestuur van Lufthansa AG.

Het is de eerste maal dat een Fransman een beheersmandaat krijgt in de Lufthansa Groep. Thierry Antinori volgt Stefan Pichler op, die onlangs werd benoemd tot voorzitter van het directiecomité van C&N Touristic AG.

Thierry Antinori begon zijn loopbaan in 1986 bij Air France. Twee jaar later werd hij er Assistant-Route Manager verantwoordelijk voor de verbindingen tussen Frankrijk en Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk. Van 1990 tot 1992 werkte hij in München als directeur van Air France voor Zuid-Duitsland. De twee daaropvolgende jaren was hij persoonlijk assistent van de voorzitter van de raad van bestuur van Air France. In oktober 1994 keerde hij terug naar Duitsland, waar hij directeur-generaal werd van de Duitse vestiging van de Franse luchtvaartmaatschappij.

In augustus 1997 stapte Thierry Antinori over naar Lufthansa AG, waar hij Vice-President Sales & Services werd voor West- en Zuid-Europa. Vanuit Parijs was hij verantwoordelijk voor de Lufthansa-activiteiten in België, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Portugal, Spanje en Zwitserland. Hij was eveneens voorzitter van het Star Alliance Sales Commitee en woordvoerder voor Star Alliance in Frankrijk.

Thierry Antinori studeerde af aan de prestigieuse Franse "Ecole Supérieure des Sciences Economiques et Sociales" (ESSEC) in Cergy-Pontoise bij Parijs.

Thierry Antinori is eveneens lid van de Raad van Bestuur van Luxair en lid van de Raad van Toezicht van Lauda Air.

Noot voor redacties