Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 28-11-1999

Zondag 28 November

SNELKRAKEN

Vannacht omstreeks 3.30 uur was er een snelkraak bij een modezaak aan de Heuvel in Sint Oedenrode. De glazen voorruit was er uit geslagen. Uit de zaak verdwenen 45 stuks kleding. Later is de auto die hierbij gebruikt werd, in Veghel aangetroffen. De politie van Veghel achtervolgde deze auto een tijdje, maar de bestuurder kon na een wilde rit door Veghel ontkomen, nadat de auto uit de bocht was gevlogen. De bestuurder vluchtte een boomgaard aan de Middegaal. De politie volgde de auto, omdat de bestuurder bij een modezaak aan de Vlas en Graan probeerde een ruit in te slaan. Bij aantreffen van de auto lag de buit lag nog wel in de auto. Later bleek dat deze auto ook voor een snelkraak in Best was gebruikt vannacht. De buit hiervan, 20 kledingstukken, lag ook in de auto, alsmede 20 tafellakens. Vannacht is bij een slagerij aan het Moleneindplein in Vught ook een snelkraak geweest. Met een tegel werd een ruit ingegooid, waarna men voor 500 gulden uit de kassa's wegnam.

INBRAAK SPORTCOMPLEX

Vannacht is ingebroken in de kantine van een voetvalclub aan de Groenstraat te Berlicum. Er werden 3 vlaggen gestolen, en 2 verkeersborden werden vernield.

ONGEVAL LETSEL

Op de Rijksweg bij Helvoirt zijn zaterdagavond twee mensen gewond geraakt bij een botsing. Na een inhaalmaneuvre van een andere auto moest een 21-jarige Goirlenaar remmen, raakte in een slip en botste tegen een lantarenpaal. De man en zijn passagier werden met onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis in Den Bosch.

INBRAAK WONING

Zaterdag is er ingebroken in een woning aan de Berkenlaan in Sint Michielsgestel. Aan de achterzijde werd een raam geforceerd. Het is nog onbekend of er iets vermist wordt.

MOTORRIJDER GEWOND

Zaterdagmorgen is een 44-jarige man uit Boxtel op de Oirschotseweg in zijn woonplaats met zijn motor onderuit gegaan nadat hij tegen een overstekende ree was aangereden. De man werd ernstig gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Tilburg.

RIJDEN ONDER INVLOED

Op de Vlijmenseweg in Den Bosch is vannacht een 45-jarige Antwerpenaar betrapt op het rijden onder invloed. De man kreeg een rijverbod en een transactie van 900 aangeboden. Op de Langeweg in Haaren is in de nacht van vrijdag op zaterdag een 23-jarige Tilburger betrapt op het rijden onder invloed. De man kreeg een rijverbod.