DFDS Seaways opent website

Datum nieuwsfeit: 28-11-1999

PERSBERICHT - 28 NOVEMBER 1999

DFDS Seaways opent nieuwe website

DFDS Seaways (voorheen Scandinavian Seaways) heeft sinds 18 november een website op het internet. Op het adres www.dfdsseaways.nl is alle informatie te vinden over vaarschema's, de verschillende cruiseferries van DFDS, de faciliteiten aan boord (voor groepen en individuele passagiers) en conferentiemogelijkheden. Ook biedt de site de mogelijkheid om informatie en brochures aan te vragen.

Roel Huisman, directeur van DFDS Seaways: "Via het internet kunnen belangstellenden nu 24 uur per dag brochures en informatie aanvragen. Wij denken ook, dat de overzichtelijke vaarschema's veel passagiers van pas zullen komen bij het plannen van hun vakantie naar Noord-Engeland en Schotland. Binnenkort bieden wij zelfs de mogelijkheid om via de site overtochten en minicruises te reserveren."

DFDS Seaways is de passagiersdivisie van het Deense DFDS-concern (Det Forenede Dampskibs Selskab), één van de grootste aan de beurs genoteerde bedrijven in Denemarken met in totaal 12.000 medewerkers. DFDS Seaways beschikt met zeven moderne passagiersschepen over de grootste vloot van noord-Europa.

Naar verwachting zullen er in 1999 270.000 passagiers en 63.000 auto's per DFDS Seaways op het traject IJmuiden-Newcastle v.v. worden vervoerd. Het kantoor in Nederland opereert onafhankelijk van het hoofdkantoor en telt 21 medewerkers. Het bedrijf is gevestigd in de Felison Terminal in IJmuiden, tevens vertrek- en aankomstpunt van de schepen.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties