CDA-TK fractie op werkbezoek in Limburg

Datum nieuwsfeit: 29-11-1999

CDA TWEEDE KAMERFRACTIE

CDA-TK fractie op werkbezoek in Limburg

Een delegatie uit de CDA-Tweede Kamerfractie, onder leiding van partijleider Jaap de Hoop Scheffer, brengt maandag 29 november a.s. een werkbezoek aan Zuid-Limburg. Het werkbezoek begint 's-morgens om 10.30 uur in Maastricht bij de Stichting Jeugdhulpverlening. Bij de Hogere Hotelvakschool, hier voegt Jaap de Hoop Scheffer zich bij de groep, wordt met studenten gediscussieerd. Op het programma staan verder bezoeken aan Nedcar, een bezoek aan een melkveehouderij waar men zich verdiept in de mestproblematiek van de rundveehouderij. Eind van de middag drinken Jaap de Hoop Scheffer en Camiel Eurlings een biertje met studenten van de studentenvereniging Koko.

Het avondprogramma in Café de Keyzer (Ambeyerstraat noord 3 te Maastricht) begint om 20.00 uur. Iedereen is welkom het avondprogramma bij te wonen. Vanaf 19.30 uur ontvangst door de Kamerleden. Om ongeveer 21.15 uur houdt Jaap de Hoop Scheffer een speech.

Aan het werkbezoek doen vanuit de Tweede Kamer mee: Jaap de Hoop Scheffer, Maria van der Hoeven, Camiel Eurlings, Theo Stroeken, Hans van den Akker, Theo Meijer en Gerd Leers.

Bijgesloten: het programma. (zie hieronder)

Voor verdere informatie: Marianne Fennema tel.070-3182512 of 06-53267862

Werkbezoek Limburg:

10.30 uur: verzamelen in Maastricht bij de Stichting Hulpverlening Maastricht over intensieve jeugdbegeleiding (hulp in eigen omgeving). Severenstraat 16,6225 AR Maastricht, tel. 043-3684242. Vertrek: 12.00 uur.

12.30 uur: Hogere Hotelvakschool Maastricht: discussie met studenten en lunch
Bethlehemweg 2, 6222 BM Maastricht, tel.043-3528282- directeur dhr. C.A.v.der Klep -Vertrek : 13.30 uur.

INGELAST alleen voor Theo Stroeken:
12.30 uur: Op verzoek van de vakbond de Unie ontmoeting tussen bonden en een Kamerlid (Theo Stroeken) over nieuwe situatie bij Nedcar nu aandelenpakket van Volvo in de joint venture NedCar door Ford is overgenomen.

14.00 uur: Bezoek aan Nedcar gesprek met leden Ondernemingsraad. Rondgang door fabriek. Dr. Hub v. Doorneweg 1, 6121 RD-Born-tel.046-4894444-fax.046-4895490. Directeur De Wulf . Zie bijgesloten artikel uit de Telegraaf.
Vertrek: 16.15 uur.

15.30 uur: Agrarisch onderdeel: bezoek aan melkveehouderij van fam. Van Hoven, Blankenberg 3, 6267 NA ,Cadier en Keer, tel.043-4071273. Theo Meijer gaat hier rechtstreeks naar toe. Deelnemers die van NedCar komen zullen later arriveren.
Op deze locatie komen ook mensen van de Bond voor Rundveehouderij Mergelland.

18.00 uur: pilsje met Jaap en Camiel bij Limburgse studentenvereniging Koko, Hoog Brugstraat 1, 6221 CN, Wiek, tel.0433219383 , fax idem. Contactpersoon: Fenny Tolen).

17.30 uur: Verzamelen voor aperitief en maaltijd bij Cafe Smeets, Ambyerstraat zuid 201 (zie plattegrond). Parkeren kan op Severenplein.

AVOND:

Avondprogramma in Cafe de Keyzer, Ambyerstraat noord 3 (naast kerk), Maastricht.
Dit is 100 meter lopen van Cafe Smeets.

19.30 uur: Zaal open

20.00 uur: Aanvang avondprogramma. Opening: Maria van der Hoeven.

20.15 uur: terugkijken op het dagprogramma. Themagewijze behandeling. Maximaal 15 min. per thema . Presentatie: Mirjam Depondt (wethouder gemeente Maastricht).

Dus: Jongeren-Camiel Eurlings
Onderwijs-Maria van der Hoeven
NedCar- Theo Stroeken
Agrariers- Theo Stroeken

Ongeveer 21.15 uur: Speech Jaap de Hoop Scheffer

Ongeveer 21.35 uur: Sluiting.

Informeel samenzijn.

23 nov 99 16:15