Ben introduceert drie nieuwe mobiele telefoondiensten

Datum nieuwsfeit: 29-11-1999

Geachte mevrouw, mijnheer,

Ben heeft goed nieuws. Onderstaand treft u een persbericht van Ben over drie nieuwe, innovatieve diensten. Voor meer informatie kunt u zich wenden tot Henny van der Heiden, Manager Marketing Communicatie en Voorlichting, telefoon 070-305 5000.

Groeten van Ben,

Marcel Smeets

Den Haag, 29 november 1999

Ben introduceert drie nieuwe, innovatieve diensten

Ben introduceert drie innovatieve diensten: Ben-online, Smash en SMS tekstberichten op Ben vrij PrePaid. Als eerste mobiele netwerk integreert Ben de mogelijkheden van mobiele telefonie, text-tv en internet. Ben geeft mobiele telefonie een nieuwe dimensie. Behalve bellen kan een mobiele telefoon van Ben immers veel meer. Gemak en plezier staan hierbij voorop.

Ben-online
Ben-online is een handige en persoonlijke internetdienst die Ben abonnees kunnen gebruiken naast hun mobiele telefoon. Via het internet kunnen Ben abonnees via www.ben-online.nl gebruikmaken van deze aanvullende diensten. De communicatie tussen Ben-online en de mobiele telefoon is gebaseerd op SMS tekstberichten. Bovendien krijgen de gebruikers van Ben-online een eigen password om de nieuwe diensten te gebruiken.

Smash
Met het uit Denemarken afkomstige Smash biedt Ben haar klanten exclusief de mogelijkheid om mobiele telefonie, text-tv en internet te integreren. Smash is een nieuwe manier om gezamenlijke interesses via de mobiele telefoon te delen. Daarvoor werkt Ben samen met Nederlands populairste muziekzender TMF. Smash biedt de mogelijkheid om online te chatten via TMF Text, interactieve spelletjes te spelen en te daten. Bovendien kunnen bellers met Ben via de juiste SMS tekstberichten hun virtuele vriendje Fraggi verzorgen en met hem spelen.

SMS-tekstberichten
Behalve Ben-online en Smash biedt Ben nu ook SMS tekstberichten verzenden op Ben vrij. Ben is daarmee de eerste van de drie GSM 1800-operators die deze innovatieve dienst biedt. SMS tekstberichten ontvangen en verzenden met Ben is heel eenvoudig. Iedereen die belt met Ben vrij krijgt de service standaard geleverd.

Over Ben
Ben Nederland B.V. is een Nederlands bedrijf met als aandeelhouders Belgacom (70,6%) en Tele Danmark (29,4%). Ben biedt producten en diensten aan voor zowel privé- als zakelijk gebruik. Inmiddels kunnen inwoners van de Randstad, Midden-Nederland, Noord-Brabant, Arnhem en Nijmegen en delen van Zeeland bellen met Ben. Ben blijft werken aan een groter en kwalitatief hoogstaand netwerk en dit zal naar verwachting winter 1999 landelijk dekkend zijn. Het netwerk van Ben wordt gebouwd door Nokia. Ben is Partner in Sport van NOC*NSF.