Robeco Groep kiest voor PeopleSoft HRMS

Datum nieuwsfeit: 29-11-1999

Robeco Groep kiest voor PeopleSoft HRMS

Amsterdam, 29 november 1999 - PeopleSoft Benelux maakt bekend dat de Nederlandse Robeco Groep haar personeelsmanagementsysteem gaat baseren op PeopleSoft. Het besluit van Robeco, één van de grootste onafhankelijke vermogensbeheerders ter wereld, om in Nederland PeopleSoft HRMS te gaan gebruiken, betekent opnieuw een uitbreiding van PeopleSoft's klantenkring in de financiële sector.

De positieve ervaring met de succesvolle invoering van PeopleSoft Grootboek bij RoProperty Investment Management (het onderdeel van de Robeco Groep dat al het vermogensbeheer doet op het terrein van onroerend goed) vorig jaar, speelde bij de keuze een belangrijke rol. Doorslaggevend was het feit dat het nieuwe systeem flexibel genoeg is om eenvoudig te worden aangepast aan de sterk veranderende omgeving waarbinnen Robeco opereert. De planning is om nog dit jaar met de implementatie te beginnen en vóór de zomer van 2000 de eerste fase in productie te nemen. Het uiteindelijke doel is met behulp van PeopleSoft de Human Resource functionaliteiten beschikbaar te stellen binnen de totale organisatie waardoor alle medewerkers van Robeco Groep Nederland op termijn het systeem kunnen gaan gebruiken door middel van de zelfservice functies van het pakket. De nieuwe software zal gaan draaien op IBM RS/6000 hardware en een Oracle database.

Over Robeco Groep
De Robeco Groep begon in 1929 als een kleine club van investeerders onder de naam 'Rotterdams Beleggingsconsortium'. Nu - 70 jaren later - telt de groep meer dan 100 beleggingsfondsen. De fondsmanagers van Robeco Groep gebruiken hun nationale en internationale expertise om het rendement van hun fonds te optimaliseren. www.robeco.nl

Over PeopleSoft
PeopleSoft is een toonaangevend aanbieder van ondernemingssoftware en