Univé brengt rekencentrum onder bij Roccade Finance

PINKROCCADE NV

Univé brengt rekencentrum onder bij Roccade Finance

Verzekeraar vooruitstrevend met outsourcingsdeal

AMERSFOORT, 29 NOVEMBER 1999 - Univé Verzekeringen ondertekende vandaag een outsourcingscontract met Roccade Finance. Deze ICT-dienstverlener - onderdeel van PinkRoccade nv - neemt het Siemens rekencentrum over. De bijbehorende ICT-professionals van Univé Verzekeringen treden hierbij in dienst van Roccade Finance.

De overeenkomst betreft de zorg voor de exploitatie van het Siemens-rekencentrum, het beheer en onderhoud van de applicaties en bijbehorende print- en mailactiviteiten. De werkzaamheden worden uitgevoerd op basis een driejarige overeenkomst en nauwkeurig omschreven service levels en resultaatverplichtingen

Concentratie op kernactiviteiten
Dankzij de samenwerking verwacht Univé zich beter te kunnen concentreren op haar kernactiviteiten en tegelijkertijd de ICT-huishouding up-to-date te houden. Bovendien moet de stap een vernieuwing van de backoffice mogelijk maken, aansluitend op de vernieuwingen die Univé in de frontoffice realiseert. De toegevoegde waarde van Roccade Finance komt vooral voort uit de combinatie van ICT-expertise en kennis van (processen in) de financiële wereld.

Mijlpaal
De stap van Univé past in ontwikkelingen die onderzoeksbureau Gartner Group al langere tijd voorziet voor financiële instellingen. Deze omvangrijke outsourcingsdeal tussen Univé en Roccade Finance is hiermee trendsettend voor de Nederlandse markt en een belangrijke mijlpaal in de verdere ontwikkeling van beide bedrijven.

Coöperatie Univé Verzekeringen
Univé Verzekeringen is een coöperatieve verzekeraar die werkt zonder winstoogmerk. Univé heeft een verzekeringsrelatie met meer dan een miljoen huishoudens en behoort daarmee tot de grote verzekeringsmaatschappijen in Nederland. Univé voert een compleet pakket aan verzekeringsproducten. De organisatie telt circa 2.500 medewerkers, waarvan er circa 1.400 werkzaam zijn bij de hoofdvestigingen in Alkmaar, Assen en Zwolle. Bij Univé zijn circa tachtig Onderlingen, met ongeveer 150 kantoren verspreid over heel Nederland, aangesloten.

Roccade Finance
Roccade Finance is een werkmaatschappij van het beursgenoteerde bedrijf PinkRoccade; een concern met aan de ene kant Application Services van de Roccade-bedrijven en aan de andere kant Infrastructure Management van Pink Elephant. Met Application Services richt PinkRoccade zich op softwaregerelateerde diensten: bouwen, beheer & onderhoud, implementeren en vernieuwen van standaard- of maatwerksoftware. Finance is een van de markten waarin PinkRoccade deze activiteiten verricht.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties