Libertel introduceert GPRS: tot 12 keer sneller internetten

Actuele Persberichten

Mobiele markt concurrerend

Libertel introduceert GPRS: tot 12 keer sneller internetten

Libertel bereidt beursgang voor, lees verder

10-4-98100.000ste beller zonder abonnement
Maastricht / Amsterdam, 10 april 1998 - Deze week verwelkomt Libertel de 100.000ste bezitter van Libertel iZi, het mobiele belpakket waarvoor geen abonnement nodig is. Het totaal aantal aansluitingen van de onderneming komt hiermee op ruim 640.000

Cornelis Viereke is de 100.000e bezitter van een Libertel iZi aansluiting. De 62-jarige Viereke is al 26 jaar schipper op een rondvaartboot in Amsterdam en hij is tevens de meest ervaren schipper van de hoofdstad. Hij maakt gebruik van deze pre-paid mogelijkheid, omdat hij geen abonnementskosten wil betalen maar toch bereikbaar wil zijn als hij op het water vaart. Deze week is hij door Libertel-medewerker Estella Kos in het zonnetje gezet met een bos bloemen, een dinercheque voor twee personen en een extra beltegoed ter waarde van 80,- (Libertel iZi Plus80). Op 1 november 1997 werd Libertel iZi op beperkte schaal geïntroduceerd en vanaf januari 1998 is het product breed op de markt gelanceerd. Gebruikers kunnen via het Libertel GSM netwerk -dat door KEMA als beste is gekwalificeerd- mobiel bellen in Nederland en naar het buitenland. Daarnaast kan de beller gebruik maken van diverse aanvullende diensten. Het totaal aantal aansluitingen van de onderneming, voor zowel abonnementen als voor Libertel iZi, bedraagt inmiddels ruim 640.000. Aandeelhouders van Libertel Groep BV zijn Vodafone en ING Groep.