Sitebytes Technologies verzorgt domeinregistraties Internet

Datum nieuwsfeit: 29-11-1999

SITEBYTES TECHNOLOGIES

De Omgekeerde Zakenwereld Van Internet

Waar in traditionele branches schaalgrootte nog steeds een onoverwinnelijke voorsprong betekent, gaat deze wet in de snelle en nieuwe wereld van internet niet meer op. Een recent voorbeeld is dat de Haagse eenmanszaak Sitebytes Technologies (www.sitebytes.nl) al meer zakelijke domeinregistraties voor klanten heeft verzorgd dan menig grote organisatie. Eigenaar Gijsbert Rochat (29) denkt dat zijn Internet successen met name te maken hebben met de gebruikersvriendelijke interface van zijn website en de snelheid waarmee aanvragen worden afgehandeld. Om bedrijven wegwijs te maken in de internet wereld moet je alle drempels weghalen. Met zijn formule blijft Rochat bedrijven als ondermeer KPN voor. Sitebytes behoort binnen één jaar tot de top 25 van de ruim 2000 bedrijven voor zakelijke domeinregistraties.

Speciaal ten behoeve van het bedrijfsleven startte Sitebytes een jaar geleden de site www.bescherm.nu. Deze site speelt in op de toenemende behoefte van bedrijven om hun bedrijfs-, merk- of productnaam snel veilig te stellen. De ontwikkeling van een site op het net kan soms pas later komen, maar voor de bereikbaarheid is het bezitten van de juiste domeinnaam essentieel. Ook de registratie van algemene namen door particulieren en bedrijven neemt grote vormen aan. Een domeinnaam als www.reisgenoten.nl kan op termijn tot een veelgeraadpleegde bron op internet worden, met alle commerciële mogelijkheden van dien. Soms worden dit soort algemene namen ook weer doorverkocht. In Amerika bracht de naam www.drugs.com recent bijna 2 miljoen dollar op.

Met een aantal nieuwe concepten die momenteel worden afgerond, wil Sitebytes Technologies binnen een jaar minstens 2% van de Europese markt in handen hebben. Met een doordacht Europees dekkend reseller netwerk verwacht Sitebytes dat deze doelstelling haalbaar is, zei het niet langer als eenmanszaak. Wij zullen zowel autonoom als door partnerships groeien, aldus Rochat, maar voorop staat dat wij alleen kunnen groeien als wij het huidige respect voor de klant steeds weer kunnen handhaven.

EINDE BERICHT

Bronnen:

1. Aantal domeinnamen per provider: www.domein.vuurwerk.nl. Sitebytes vertegenwoordigt europedomains.net met 1109 domeinnamen en een 23e positie van de in totaal ruim 2000 providers.

2. Verkoop en handel in domeinnamen: www.greatdomains.com

Voor aanvullende informatie, vragen en of opmerkingen, bel of mail Gijsbert Rochat. Telefoon 070-3232466 E-mail: (g.rochat@sitebytes.nl)

29 nov 99 09:24