MailMij: e-mail portabiliteit vanaf vandaag mogelijk

30 november 1999

MailMij: e-mail portabiliteit vanaf vandaag mogelijk

E-mail portabiliteit

Verandert men van internet service of e-mail provider, dan verandert ook zijn of haar e-mailadres. Heel vervelend, want dan moet dit weer worden verteld aan vrienden en kennissen. Vanaf vandaag is dat niet meer nodig. MailMij biedt als eerste in Nederland e-mail portabiliteit. Men krijgt bij MailMij gratis een permanent persoonlijk e-mailadres dat nooit verandert. Alle e-mails die men op dit adres ontvangt worden automatisch doorgestuurd naar het bestemmingsadres (het bestaande e-mailadres bij de huidige provider). Als de consument dan in de toekomst van bestemmingsadres (van internet of e-mail provider) verandert, hoeft de consument dit alleen bij www.mailmij.nl op te geven. Het MailMij e-mailadres blijft gewoon hetzelfde.

Persoonlijk e-mailadres

Naast e-mail portabiliteit zijn de grootste onderscheidende factoren van MailMij.nl e-mailadressen de opties en flexibiliteit. De consument heeft niet alleen de keuze uit een zelf te kiezen gebruikersnaam, maar ook een keuze uit meer dan 1.500 verschillende MailMij.nl domeinen en subdomeinen (het gedeelte van het e-mailadres na de "@"). Voorbeelden van domeinen en subdomeinen zijn Amsterdam.MailMij.nl en Leuk.MailMij.nl.

Dit garandeert bijna altijd dat de consument de mogelijkheid heeft om een gebruikersnaam te kiezen die hij zelf wilt (bijvoorbeeld (Bart@Amsterdam.MailMij.nl)) en die gemakkelijk te onthouden is. Als deze gebruikersnaam niet beschikbaar is met het eerste gekozen domein, dan kunnen andere domeinen of gebruikersnamen worden geselecteerd. MailMij biedt op dit moment meer dan 1.500 verschillende e-mail domeinen.

Bedrijf achter de MailMij dienst

Mailmij is een activiteit van het in Nederland gevestigde bedrijf BigFish. Aandeelhouders van BigFish zijn het Amerikaanse MailMij LLC. en het Nederlandse bedrijf MotionContainer. Momenteel is BigFish B.V. actief met meerdere internetsites in verschillende landen en heeft BigFish wereldwijd meer dan 120.000 leden. In december 1999 introduceert BigFish haar diensten in Duitsland via de internetsite www.Bundespost.com.

Privacy gewaarborgd

MailMij.nl kan deze dienst gratis aanbieden, omdat deze gesponsord wordt door adverteerders. In ruil voor deze gratis dienst, mag MailMij aan de consument commerciële boodschappen sturen. De privacy van de consument is overigens geheel gewaarborgd. MailMij handelt volledig volgens de Wet Bescherming Privacy (WBP). Dit houdt in dat MailMij de gegevens van leden alleen gebruikt om de te verstrekken informatie zo optimaal mogelijk te laten aansluiten bij hun behoeftes (geen oneigenlijk gebruik van gegevens). Alle persoonlijke gegevens blijven strikt vertrouwelijk en worden niet doorgegeven aan derden.

De nieuwe MailMij dienst is te vinden op: www.mailmij.nl

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties