NCR breidt CRM-productgroep uit met Value Analyzer

Datum nieuwsfeit: 30-11-1999
NCR Nederland

NCR breidt CRM-productgroep uit met Value Analyzer voor het berekenen van klantwaarde

Value Analyzer biedt gedetailleerd inzicht in kosten en opbrengsten financiële diensten

AMSTERDAM, 30 november 1999 - NCR breidt haar customer relationship management (CRM)-productgroep uit met Value Analyzer 1.0. Dit is een bedrijfsbrede CRM-oplossing, waarmee financiële dienstverleners op transactieniveau per klant inzicht krijgen in de kosten en opbrengsten die met hun financiële diensten zijn gemoeid. Dit inzicht stelt hen in staat hun interne bedrijfsvoering verder te optimaliseren, maar bovenal een op de individuele klant afgestemde prijs te gaan hanteren. Dit zal ertoe leiden dat ondernemingen hun diensten tegen scherpere prijzen aan hun klanten kunnen aanbieden.

Value Analyzer meet op rekeningniveau de inkomsten, uitgaven en risico's van een klant. Dit is mogelijk door de unieke kenmerken van klanten, zoals transacties, gebruikte verkoopkanalen en saldogegevens, op te slaan en te beheren in een datawarehouse. Met behulp van de opgeslagen informatie en de mogelijkheden van Value Analyzer krijgen financiële instellingen tot op detailniveau inzicht in de opbrengsten en kosten van hun klanten en kunnen daarop afgestemde aanbiedingen doen. Voor de klant zal dit leiden tot scherpere aanbiedingen van de bank.

"Er bestaan geen 'gemiddelde klanten'. Het inzetten van meetsystemen die gemiddelden gebruiken stelt een bank niet in staat om haar klanten een persoonlijke behandeling te geven en levert daarom geen duidelijke resultaten op. Value Analyzer van NCR gaat uit van de individuele consument en zijn/haar gedrag waardoor organisaties hun individuele klanten echt kunnen begrijpen. Door te beginnen op rekeningniveau, levert Value Analyzer één enkele versie van de waarheid' waarmee een bank in de praktijk uit de voeten kan," zegt Kathleen Khirallah, Senior Analyst bij de Tower Group. "Het analyseren op rekeningniveau biedt bovendien de mogelijkheid en flexibiliteit om kosten en opbrengsten van klanten, producten en distributiekanalen te meten, waarbij men gebruik kan maken van de eigen rapportagetools."

"Value Analyzer is voor banken een elementaire applicatie, waarmee een basis wordt gelegd voor het begrijpen en analyseren van klantinformatie, klantgedrag en klantrelaties. Alle afdelingen, zoals marketing, distributie, financiën - inclusief treasury -, risicobeheer en productmanagement, worden erbij betrokken om er zeker van te zijn dat de berekening van opbrengsten en kosten een hulpmiddel wordt voor de hele organisatie," stelt Marinus Hoogendijk, manager business consultancy bij NCR. "Met deze integrale bedrijfsbrede oplossing, wordt een omgeving gecreëerd, waarmee voortdurende vernieuwing en verbetering van 'Customer Relationship Management' wordt ondersteund."

De belangrijkste kenmerken van Value Analyzer zijn:
* Een oplossing die software, hardware en consultancy combineert. In een zeer gestructureerd proces worden de transacties per rekening met regelmatige tussenpozen berekend, zodat een overzicht in de loop der tijd ontstaat.

* Flexibele gebruiksinterface voor vastlegging business regels. Gebruikers bij de bank kunnen de regels voor kosten- en opbrengstallocatie zelf vaststellen, zodat ze geen algemene standaard regels voor het alloceren van uitgaven en inkomsten van de bank moeten gebruiken.

* Integratie met het Teradata Warehouse, FS-Logical Data Model en andere financiële CRM-oplossingen van NCR, zoals Relationship Optimizer en Behavior Explorer. Value Analyzer is ontwikkeld als een integraal onderdeel van een alomvattende CRM oplossing.
* Implementatie gebaseerd op 'continue groei'. Value Analyzer sluit naadloos aan op de mogelijkheden en hulpmiddelen waarover financiële instellingen beschikken. Value Analyzer houdt rekening met de verschillende benaderingen van het informatiebeheer bij organisaties en maakt het mogelijk in de toekomst geavanceerde functionaliteit toe te voegen.

NCR NCR is erkend wereldleider in datawarehousing, self-service- en winkelautomatiserings-oplossingen voor detailhandel, financiële dienstverlening, communicatie-industrie en andere selecte markten (in Nederland bijvoorbeeld reisorganisaties en energiebedrijven). NCR's oplossingen bouwen voort op de jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in bedrijfssystemen en advisering. NCR's deskundigheid op het gebied van software voegt werkelijk waarde toe; NCR beheerst de meest vooraanstaande hardware- en databasetechnologie ter wereld, ondersteunt haar klanten wereldwijd en biedt een volledig pakket

© NCR Nederland N.V.