Politiebericht Hollands Midden

Afkomstig van: Elene de Kruijf
Datum: 30 november 1999

Aanrijding met alcoholgebruik Voorhout
Een 25 jarige man uit Sassenheim is maandagavond omstreeks 23.00 uur met zijn auto uit de bocht gevlogen op de Jacoba van Beierenweg. De man en een inzittende zijn door ambulancepersoneel ter plaatse gecontroleerd maar de verwondingen vielen mee. De bestuurder werd door agenten gecontroleerd op alcoholgebruik. Bij de ademanalyse had hij een adem-alcoholgehalte van 460, de limiet is 230. De man heeft een rijverbod gekregen, zijn rijbewijs is ingevorderd en er volgt een proces-verbaal.

Dader overlopen Lisse
Zondag werd op de Vennestraat rond 13.30 uur een onbekende man overlopen in het pand van gemeentewerken. Toen een getuige de man betrapte verdween de dader via een gat in het hekwerk. De politie heeft de omgeving afgezocht, maar heeft de dader helaas niet kunnen achterhalen. De man bleek de werkplaats binnen te zijn gekomen door een ruit in te slaan. Er wordt gereedschap vermist.

Beroofd Oegstgeest
Een 18-jarige pizzabezorger uit Oegstgeest heeft maandag bij de politie aangifte gedaan van een beroving. Zaterdagavond rond 19.00 uur was hij met een bestelling op weg naar een klant aan de Oude Rijnsburgerweg. De jongen reed over de Endegeesterstraatweg en nam daarna het fietspad richting de barakken. Net na het viaduct onder de A44 is hij van de bromfiets geduwd. Drie mannen stalen zijn geld en zijn GSM en zijn daarna in de richting van de Endegeesterstraatweg weggelopen. Bij zijn aangifte heeft de jongen van twee van de daders een goed signalement kunnen geven.

Brand Katwijk
Maandagavond 18.10 uur is de brandweer van Katwijk uitgerukt voor een brand in een shoarmazaak in de Koningin Wilhelminastraat. Na een half uur had de brandweer de brand geblust. Persoonlijke ongevallen hebben zich niet voorgedaan. De brand is vermoedelijk ontstaan doordat de vlam in de pan sloeg. De Koningin Wilhelminastraat is tijdens het blussen aan beide zijden afgezet geweest.

Inbraak woning Rijnsaterwoude
Op maandag 29 november is melding gedaan van een inbraak aan de Woudse Hout in Rijnsaterwoude. Door het inslaan van het glas van de achterdeur, werd toegang tot de woning verkregen. Hierbij zijn o.a. een stereo, tv en stofzuiger ontvreemd.

Inbraak woningen Leiden
In een woning aan de Groenesteeg is zondag tussen 16.00 en 20.00 uur ingebroken. De daders zijn binnengekomen door een ruitje in te slaan. Uit de woning werd o.a. geld gestolen. In een woning aan de Drechtstraat werd maandag tussen 16.20 en 18.20 uur ingebroken. Hier werd de achterdeur opengebroken. Het is nog niet bekend wat er precies gestolen is.

Aanhouding na verduistering Leiden
Een 19 jarige Leidenaar is maandag in een winkel aangehouden op verdenking van verduistering in dienstbetrekking. De bedrijfsleiding had de man betrapt bij het stelen van o.a. een autoradio uit de winkel waar hij werkt. Bij het verhoor bekende de man o.a. ook nog twee mobiele telefoons te hebben verduisterd. Hij deed dat als soort compensatie voor het feit dat enige tijd geleden zijn eigen scooter was gestolen.

Onder invloed van alcohol Zwammerdam
Een 45 jarige vrouw uit Putten is maandag om 23.30 uur aangehouden. De vrouw reed over de Oostkanaalweg en werd gecontroleerd op alcohol. De vrouw had een adem-alcoholgehalte van 550. De limiet is 230. De vrouw krijgt een proces-verbaal.

Portemonnee gestolen Waddinxveen
Van een 66 jarige vrouw uit Waddinxveen is maandag omstreeks 13.00 uur de portemonnee gestolen. De vrouw was aan het winkelen in de supermarkt aan het Koningin Wilhelminaplein toen ze door een onbekende duitssprekende vrouw werd aangesproken over de kwaliteit van de producten. Bij de kassa merkte de Waddinxveense dat haar portemonnee gestolen was.

Aanrijding met letsel Gouda
Maandag vond omstreeks 08.15 uur een aanrijding plaats op de Nieuwe Gouwe Oostzijde ter hoogte van bedrijventerrein Gouwehoek. Een 33 jarige automobilist uit Gouda sloeg rechtsaf. Hij zag hierbij een van links naderende 16 jarige jongen uit Waddinxveen over het hoofd. Deze jongen kwam met zijn snorscooter ten val. De jongen is voor onderzoek overgebracht naar het Bleulandziekenhuis. Er wordt proces-verbaal tegen de man uit Gouda opgemaakt.

Man overvallen Gouda
Een 40 jarige ondernemer uit Gouda heeft maandag aangifte gedaan van een overval. De man verklaarde dat hij donderdag omstreeks 21.00 uur overvallen is door twee jongelui van ongeveer 20 jaar. De Gouwenaar werd bij het portiek van zijn woning met een vuurwapen bedreigd. De jongelui wilden geld zien. Hij werd gedwongen zijn woning in te gaan en moest daar toezien dat zijn woning doorzocht werd. Uit de woning is uiteindelijk inderdaad een geldbedrag gestolen. De man verklaarde na de overval geen politie bij zijn woning te willen hebben gehad om burengerucht te voorkomen. De politie stelt een onderzoek in.

Woninginbraak Waarder
In een woning aan de Prinses Irenestraat is zondag tussen 18.15 en 19.45 uur ingebroken. Men is de woning binnengekomen door het raam aan de achterzijde van de woonkamer te forceren. Uit de woning zijn onder andere sieraden gestolen.