Nieuw congrescentrum in Kopenhagen

PERSBERICHT - 21 OKTOBER 1999

Nieuwsbrief Deens Verkeersbureau november '99

Nieuw congrescentrum in Kopenhagen

De Deense hoofdstad Kopenhagen krijgt een nieuw congrescentrum: Copenhagen Congress Center (CCC), dat volgend jaar september gereed moet zijn. Het wordt een gebouw van 4000 vierkante meter vloeroppervlak dat een voorbeeld moet worden van markante Scandinavische architectuur. Het wordt gebouwd in opdracht van het Bella Center, een expositie- en vergadercentrum dat na de uitbreiding een gezamenlijk vloeroppervlak van 115.000 vierkante meter zal hebben.

Het Copenhagen Congress Center wordt een opvallend glazen gebouw van drie etages met een flink aantal foyers en een auditorium dat plaats zal bieden aan 930 personen. Vanuit het gebouw krijgen gasten een mooi uitzicht op de vele torens van de Deense hoofdstad.

Op de internationale luchthaven van Kopenhagen is onlangs het Airport Business Centre geopend. Het centrum, met directe aansluitingen op vlieg-, trein- en busverbindingen, telt meer dan twintig vergaderruimten van uiteenlopende omvang.

Kopenhagen heeft de laatste jaren veel succes als organisator van internationale congressen. Het hoort op dit terrein bij de top tien van de wereld. In 1998 werden in de Deense hoofdstad 104 grote internationale congressen gehouden. Verwacht wordt dat Kopenhagen dit jaar op dit terrein zal afsluiten met een groei van ongeveer 10 procent.

Meer informatie:

Liesbeth van Galen
telefoonnummer 071-5233337 (uitsluitend voor pers). fax: 071-5211794,
e-mail: (lvg@dt.dk)

Deens Verkeersbureau

2300 AG Leiden

Website: www.visitdenmark.com
E-mail: (denemarken@dt.dk)

Consumentennummer: 0900-2025280 (24 uur p/d)