Overeenstemming Arbo Management Groep - Gak Holding

Datum nieuwsfeit: 30-11-1999

Datum : 30/11/1999 Persbericht: Overeenstemming Arbo Management Groep - Gak Holding

Amsterdam, 30 november 1999

De aandeelhouders van de Arbo Management Groep (AMG) en Gak Holding hebben definitief overeenstemming bereikt over de overname van de aandelen van AMG door Gak Holding. De huidige aandeelhouders van AMG de NS, Philips en de Staat zullen de aandelen van AMG in twee stappen overdragen aan Gak Holding. Op korte termijn verwerft Gak Holding de meerderheid in AMG; over enkele jaren volgt de overdracht van de rest van de aandelen.

Gak Holding acht de krachtenbundeling van beide arbodiensten onder meer van belang in het licht van de door het kabinet aangekondigde plannen tot reorganisatie van de sociale zekerheid. De kabinetsplannen moeten leiden tot beperking van het beroep op de WAO door grotere reïntegratie-inspanningen van ondernemingen. De verwachting is dat arbodiensten hierbij een belangrijke rol zullen spelen.

Gak Holding is reeds actief op de arbomarkt met de Arbo Groep Gak, met name in het midden- en kleinbedrijf. De Arbo Management Groep is sterk vertegenwoordigd in het segment van de grotere ondernemingen. Beide arbodiensten zullen overigens in eerste aanleg zelfstandig blijven functioneren. De omzet van beide arbodiensten samen bedraagt ca. 170 mln. gulden. Gak Holding gaat daarmee behoren tot de top 3 van de Nederlandse arbodienstverleners.