3Com en Funk Software presenteren 'Steel Belted Radius'

Datum nieuwsfeit: 30-11-1999

3Com en Funk Software presenteren 'Steel-Belted Radius for 3Com'

Overeenkomst combineert Total Control toegangsplatform met RADIUS-server

Maarssen / Brussel, 30 november 1999 - 3Com en Funk Software presenteren "Steel-Belted Radius for 3Com", een geïntegreerde meerlaagse beveiligings- en accounting-server voor 3Com carrier- en enterprise-systemen. Het is de eerste component van een serie nieuwe-generatie IP OSS-producten (IP Operations Support Systems) die 3Com de komende maanden zal introduceren.

Onder de overeenkomst zal Funk Software 3Com twee versies van haar gerenommeerde Steel-Belted Radius-server leveren: "Steel-Belted Radius/Enterprise Edition for 3Com" en "Steel-Belted Radius/Service Provider Edition for 3Com". De Service Provider Edition biedt de schaalbaarheid en integratiefunctionaliteit waar grote carriers en service-providers behoefte aan hebben, terwijl de Enterprise-versie is toegesneden op kleinere service-providers en enterprise-netwerken. Beide versies worden als 3Com-producten verkocht en worden geleverd met 3Com documentatie en software-attribuut-dictionary's.

"Steel-Belted Radius for 3Com" omvat een functioneel krachtige reeks RADIUS-servers (Remote Authentication Dial-In User Service) die high-performance authenticatie- en administratietaken verzorgen in netwerken die draaien met 3Com's Total Control multiservice toegangsplatform. Voor draadloze netwerken biedt Steel-Belted Radius validatie en administratie voor circuit- en pakketgeschakelde dataservices. In enterprise-netwerken ondersteunt Steel-Belted Radius gecentraliseerde NAS, firewalls en VPN's, alsmede token-beheer voor 3Com PathBuilder, NETBuilder en SuperStack II Remote Access System producten.

De combinatie van "Steel-Belted Radius for 3Com" en het Total Control-platform stelt service-providers in staat additionele services aan te bieden, zoals VPN's en policy-gestuurde diensten. "Steel-Belted Radius for 3Com" maakt het ook mogelijk om oplossingen te implementeren voor IP-kostenadministratie en e-commerce, op basis van de data die door de RADIUS-server worden aangeleverd.

"Steel-Belted Radius for 3Com" is een volledig gestandaardiseerde multivendor authenticatie-oplossing, zodat gebruikers met één RADIUS-oplossing hun hele netwerk kunnen afdekken. De server is bovendien in staat een uitgebreide lijst databases te ontsluiten.

"Steel-Belted Radius for 3Com" wordt geleverd met vendor-specifieke attribuut-dictionary's die ondersteuning bieden voor 3Com's eigen RADIUS-georiënteerde servers. "Steel-Belted Radius for 3Com" is geïntegreerd en getest met de huidige 3Com RADIUS-clients en komt nog dit jaar beschikbaar.

Over Funk Software
Funk Software is gevestigd in Cambridge, Massachusetts en is de maker van de veelvoudig bekroonde Steel-Belted Radius-familie RADIUS authenticatie-oplossingen. Steel-Belted Radius draait in duizenden grote enterprise- en service-provider-netwerken over de hele wereld en vormt een RADIUS-oplossing die zich laat schalen naar de behoeften van de grootste carriers en service-providers. Kijk voor meer informatie op www.funk.com.

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com bijna 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie