Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 30-11-1999

Dinsdag 30 November

GEWONDE BIJ AANRIJDING

Maandagmiddag is op de Erpseweg in Boekel een 31-jarige autobestuurder uit Volkel gewond geraakt. De man raakte ter hoogte van de T-kruising met de Aa met zijn auto rechts in de berm. Hij verloor de macht over het stuur en botste vervolgens aan de linkerkant van de weg tegen een boom. De man is met inwendig letsel overgebracht naar het Radboud Ziekenhuis in Nijmegen.

AUTO UITGEBRAND

Op de Palmstraat in Schaijk is maandagavond een auto uitgebrand. Na onderzoek bleek dat het voertuig, een Volkswagen Golf, op 25 november gestolen was in Oss. De eigenaar is in kennis gesteld.

ONDER INVLOED

De politie heeft afgelopen nacht op de Birgittinessenstraat in Uden een 54-jarige man uit Uden aangehouden. Na een ademanalyse kreeg de man een rijverbod van negen uur en een proces-verbaal. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

AUTODIEVEN AANGEHOUDEN

In de nacht van maandag op dinsdag heeft de politie op de Marshallweg in Veghel twee mannen aangehouden. De politie kreeg rond 03.30 uur een melding dat ter plekke een oplegger zou zijn gestolen. Op de Marshallweg meldde zich een 36-jarige Veghelaar bij de agenten. Hij bekende samen met een tweede verdachte op een bedrijfsterrein aldaar met een gehuurde trekker een oplegger, geladen met zeep, te hebben gestolen. Bij het wegrijden op het terrein was de oplegger echter van de trekker geschoten hetgeen de aandacht trok van getuigen. De compaan, een 33-jarige man uit Eindhoven, werd even later aangehouden. Het tweetal is in verzekering gesteld en wordt vandaag verhoord.