Rational verbetert mogelijkheden om websites te testen

Datum nieuwsfeit: 01-12-1999

Rational verbetert mogelijkheden om websites te testen

Rational en Coast Software verlengen licentieovereenkomst voor web-site testtechnologie

Schiphol-Rijk, 1 december 1999 - Rational Software en Coast Software, leverancier van geavanceerde oplossingen voor het ontwikkelen en testen van websites en webapplicaties hebben hun licentieovereenkomst op het gebied van het testen van websites verlengd, zodat Rational Coast Software's bekroonde managementtechnologie voor websites in Rational Suite PerformanceStudio en Rational Suite TestStudio zal blijven meeleveren. Hierdoor worden softwareteams geholpen bij het ontwikkelen, testen en beheren van websites.

Rational Suite PerformanceStudio wordt gebruikt om de prestaties van e-business sites onder zware belasting en grote verkeersvolumes te beoordelen. Met Rational Suite TestStudio kunnen de functionele aspecten van Internetsoftware en e-business sites worden getest. Beide suites stellen organisaties in staat om de kwaliteit van Internetsoftware al in een vroeg stadium van de ontwikkeling grondig te testen, waardoor kwalitatief hoogwaardige software in een kortere tijdspanne en tegen lage kosten geproduceerd kan worden.

Coast Software is een toonaangevend bedrijf op het gebied van managementproducten voor websites en levert onder meer Coast WebMaster en Coast WebMaster Pro. De technologie van Coast Software is beschikbaar als Rational SiteCheck in Rational Suite PerformanceStudio en Rational Suite TestStudio. De producten van Coast Software controleren de geldigheid van hyperlinks op de website en vormen een aanvulling op de webgebaseerde testmogelijkheden op het gebied van functionaliteit en snelheid van Rational Suite. Als gevolg van deze verlengde licentieovereenkomst zullen klanten van Rational Suite Coast Software's software voor het beheer van websites kunnen blijven gebruiken. Daarmee beschikken zij over een uitgebreide en geautomatiseerde oplossing om de kwaliteit van software nauwgezet te blijven controleren, zowel tijdens de ontwikkeling, het testen en het onderhoud van webgebaseerde toepassingen.

"Rational levert de gereedschappen en de services waarmee e-development teams de allermodernste Internettoepassingen kunnen ontwikkelen en onderhouden", zegt Eric Schurr, vice-president en algemeen manager corporate marketing van suite-producten van Rational. "Het testen van websites is tijdens deze activiteiten essentieel en de technologie van Coast helpt onze klanten om de integriteit van hun sites te garanderen. Daardoor kan Rational zeer geavanceerde producten voor het testen van de functionaliteit en de belasting leveren."

Combinatie toonaangevende technologieën
Coast Software's managementtechnologie voor websites is toonaangevend en is onlangs bekroond met de Blue Ribbon Award door Netwerk World, in de categorie website managementgereedschappen. Rational Software is recentelijk door International Data Corporation (IDC) voor het derde jaar onderscheiden als marktleider in verschillende segmenten van het management van softwareontwikkeling.

"Door met Rational te blijven werken, kunnen wij onze technologie nog verder verbeteren. Rational is aanbieder van geautomatiseerde testproducten voor e-development teams en heeft bewezen een excellente partner te zijn", zegt Paul Saunders, president en CEO van Coast Software. "Wij beschouwen dit als een belangrijke en groeiende markt en wij streven ernaar om onze technologie voor het testen van websites wereldwijd nummer één te maken."

Over Coast Software
Coast Software is opgericht in 1996 en heeft haar hoofdkantoor in Ottawa, Canada. Coast Software biedt geavanceerde oplossingen voor het ontwikkelen en testen van websites en webapplicaties, die via het Internet en zakelijke intranetwerken worden gebruikt. Coast Software profiteert van de marketing, ontwikkeling en OEM distributie-overeenkomsten met enkele van de grootste IT-bedrijven en kent een prestigieus internationaal klantenbestand, waaronder de helft van de Fortune 500-bedrijven. Meer informatie over Coast Software is te vinden op het Web, adres www.coast.com/.

Over Rational
Rational Software (Corporation) (NASDAQ: RATL) is een toonaangevend aanbieder van ontwikkelgereedschappen voor softwareontwikkelaars van technische, ingebedde, web-, e-commerce- en zakelijke informatiesystemen. Rational realiseerde in boekjaar 1999 (dat eindigde op 31 maart 1999) een omzet van 411,8 miljoen dollar en biedt wereldwijd werk aan meer dan 2000 mensen. De veelomvattende oplossingen van Rational vormen een antwoord op de grote problemen waar ontwikkelaars van bedrijfskritische softwaretoepassingen mee

worden geconfronteerd. Deze oplossingen verbeteren in belangrijke mate de effectiviteit en productiviteit van softwareontwikkelteams, waardoor zij de ontwikkelcyclus kunnen verkorten en een betere kwaliteit kunnen afleveren. Meer informatie over Rational is te vinden op: www.rational.com.

Voor meer informatie
Rational Software Benelux B.V., Epco Pottinga, telefoon 020 - 45 46 300, e-mail (epotting@rational.com) of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Robert W. de Moll, telefoon 023 - 5628208, e-mail (robertdm@monogram.nl)

Rational Software, Rational Suite Enterprise, Rational Suite AnalystStudio, Rational Suite DevelopmentStudio, Rational Suite TestStudio, Rational Suite PerformanceStudio, Rational Rose, Rational ClearCase, Rational RequisitePro en het Rational-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Rational Software Corporation in de Verenigde Staten en in andere landen.