Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 01-12-1999

Woensdag 1 December

SNELHEIDSCONTROLE (Drunen)

Dinsdagmiddag tussen 15.50 uur en 16.30 uur zijnop de Duinweg in Drunen ruim 100 voertuigen op hun snelheid gecontroleerd. Hoewel ter plaatse slechts 50 is toegestaan reden veertien automobilisten harder. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 84 kilometer per uur. Ook een bromfietser kan rekenene op een flinke boete. Hij reed aldaar 67 kilometer per uur.

WINKELDIEFSTAL ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmiddag is in een winkel aan het Mgr. Van Roosmalenplein in 's-Hertogenbosch een winkeldief aangehouden. De man, een 27 jarige Eindhovenaar had zeven pakken koffie mee genomen zonder te betalen. Hij is overgedragen aan de politie.

OPENBARE DRONKENSCHAP ('s-Hertogenbosch)

Afgelopen nacht is op de rijbaan van de Orthenseweg een dronken persoon met zijn gevonden. De man, een 24-jarige Bosschenaar, was kennelijk gevallen en bleek in de dronken staat waarin hij verkeerde een gevaar voor zichzelf en voor anderen. Hij is overgebracht naar het politiebureau en na te zijn onderzocht door een arts ter ontnuchtering ingesloten in de politiecel. De man kan rekenen op een proces-verbaal.

INBRAAK ('s-Hertogenbosch)

Vanmorgen werd ontdekt dat er was ingebroken in de kantine van een sportvereniging aan de Eerste Rompert in 's-Hertogenbosch. Er wordt wat kleingeld en snoepgoed vermist.

AUTODIEFSTALLEN ('s-Hertogenbosch)

Vanaf het Overkwartier in 's-Hertogenbosch is afgelopen nacht een zwarte personenauto, van het merk Hyundai Atos met het kenteken HX-PF-86 gestolen. Vanaf de Tamboerijn in 's-Hertogenbosch is een grijze Mercedes E300 voorzien van het kenteken NH-VT-13 weggenomen.

WINKELDIEFSTAL (Rosmalen)

Een 53-jarige Rosmalense kreeg vanmorgen, nadat zij betrapt was op diefstal van cosmetica ter waarde vanb f. 19,99 uit een winkel aan Vreeburg in Rosmalen een geldboete opgelegd. Wanneer zij de boete van f. 240,00 betaald wordt afgezien van verdere strafvervolging.

JONGEREN AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

De politie heeft gisteren vier jongeren van 12,13,14 en 16 jaar, allen woonachtig in 's-Hertogenbosch, aangehouden. Het viertal wordt er van verdacht betrokken te zijn geweest bij onregeldheden in de Helftheuvelpassage op zaterdag, 13 november jl. Die dag kon een 43-jarige Bossche eigenaar van een in de Helftheuvelpassage gevestigd bedrijf na langdurige treiterijen zich niet meer beheersen en zette enkele jongeren met geweld buiten de winkelpassage. Kort daarna kreeg de groep assistentie en met vereende krachten werd de zaak van de ondernemer belaagd. Het geheel escaleerde op het moment de Bosschenaar een rookwalm zijn zaak in zag drijven. Daarna hoorde hij voor zijn zaak een vrouw hysterisch gillen. Buiten bleek dat er met een rookbom was gegooid in de richting van een invalide vrouw in een rolstoel. Deze vrouw wees een groepje jongeren aan van waaruit de rookbom gegooid zou zijn. De aangehouden verdachten zijn in verzekering gesteld. Er volgen nog meer aanhoudingen.