Horecabond FNV beloont restauratie Centraal Station Leiden

Datum nieuwsfeit: 01-12-1999

HORECABOND FNV

HORECABOND FNV BELOONT RESTAURATIE LEIDEN CS

Woensdag 1 december om 10 uur biedt de voorzitter van de Horecabond FNV aan directeur en werknemers van Hexpon BV de Taart van de Maand aan bij De Restauratie op station Leiden Centraal. Hexpon, franchisenemer van Servex, ontvangt de Taart van de Maand vanwege de positieve houding ten opzichte van het instellen van een ondernemingsraad en ten opzichte van de Horecabond FNV. Zo adviseerde de directeur het personeel om lid te worden van een vakbond. Een manager stond achter de counter om personeelsleden een informatiebijeenkomst van de Horecabond FNV bij te laten wonen. Verder stond de directeur zeer positief tegenover de plannen om in overleg met de Horecabond FNV te komen tot een ondernemingsraad.

Hexpon BV is exploitant van onder meer De Restauratie van Leiden, C'est du pain, Swirl's, Sweet Touch en drie Kiosken op het station van Leiden Centraal. De eerste ondernemingsraad bestaat uit Elly de Groot, Patricia Devilee, Adbul Ghazal, Tom Bouwmeester, Sebastiaan Wijnmalen en Ton Akerbaan (voorzitter).

De Horecabond FNV beloont positieve ontwikkelingen voor werknemers in horeca-, recreatie en cateringbedrijven met de Taart van de Maand. Eerder ontvingen Avonturenpark Hellendoorn en de recreatieparken Lommerbergen en Vennenbos een Taart van de Maand.

Meer informatie: Monique Verkerk, voorlichter Horecabond FNV, tel. 06-53171969

30 nov 99 13:35