Politiebericht Hollands Midden

Afkomstig van: Elene de Kruijf
Datum: 1 december 1999

Aanrijding Lisse
Op de kruising van de Uitermeer en de Ruishornlaan is dinsdag 11.40 uur een aanrijding gebeurd. Een 79-jarige man uit Lisse reed met de auto over de Ruishoornlaan vanuit de Rooversbroekdijk in de richting van de Uitermeer. Bij het kruispunt sloeg de man linksaf en liet daarbij een auto uit de tegengestelde richting niet voor gaan. Bij de aanrijding liep de bestuurder van de andere auto; een 28-jarige Lissenaar, nekletsel op. Hij is met de ambulance naar het Spaarne ziekenhuis gebracht.

Getuigen gezocht Katwijk
De politie is op zoek naar getuigen van een aanrijding die op maandag 15 november jl. heeft plaatsgevonden op de Hoorneslaan. Kort na de aanrijding zijn er diverse getuigen gehoord. Hierbij bleek dat zij echter niets over de toedracht van de aanrijding konden melden. Bovendien kan het slachtoffer zich niets van de aanrijding herrinneren.
Het gaat om een aanrijding die om 10.45 uur op de Hoorneslaan plaatsvond. Een 29-jarige Katwijkse reed op haar snorfiets over het fietspad van de Hoorneslaan in de richting van de Biltlaan. Een 68-jarige automobilist uit Katwijk reed over ook over de Hoorneslaan in de richting van de Biltlaan. Ter hoogte van de kruising met de Piersonstraat wilde de man rechts afslaan. Hij zag hierbij de haaientanden op het wegdek over het hoofd en reed de Katwijkse aan tegen de achterkant van haar snorfiets. Zij kwam hierdoor ten val en werd met neusletsel overgebracht naar het Rijnland ziekenhuis. Getuigen worden verzocht zich te melden via telefoonnummer 017-4090101.

Aanrijding Leiderdorp
Een 51-jarige automobilist uit Nieuwerkerk aan den IJssel reed dinsdag iets over 12.00 uur over de Willem de Zwijgerlaan in de richting van Leiderdorp. Bij de kruising met de Engelendaal remde hij toen het licht op oranje sprong. De bestuurder van de auto achter hem, leeftijd en woonplaats niet bekend) merkte dit niet op en reed vol achterop zijn voorganger. De man uit Nieuwerkerk is met rugletsel naar het Rijnland ziekenhuis overgebracht. De andere bestuurder zou zelf een bezoek aan de huisarts brengen. Beide auto's zijn weggetakeld.

Diefstal Leiderdorp
Tussen maandagmiddag en dinsdagmorgen is uit een viertal in aanbouw zijnde woningen aan de Dijkwacht het sanitair gestolen. De deuren van de woningen waren maandagmiddag met de al geplaatste sloten afgesloten, echter de sloten zijn vernield waarna onder anderen wc-potten en kranen werden gestolen. Bij de politie is aangifte gedaan. Wanneer mensen iets gezien hebben ronde de Dijkwacht wat met de diefstal te maken kan hebben, wordt hen verzocht de politie te bellen. Het nummer van de politie in Leiderdorp is (071) 5810101.

Eenzijdig ongeval
Leiden 22.10 uur is dinsdag op de Gooimeerlaan een eenzijdig ongeval gebeurd. Een 42-jarige man uit Leiden reed met de auto over de Gooimeerlaan met zijn vriendin; een 39-jarige vrouw, op de passagiersstoel naast hem. Door een te hoge snelheid vloog de auto uit de bocht. De auto schoot door de middenberm en is op een boom langs de andere rijbaan gebotst. Beide inzittenden zijn met onbekend letsel door ambulances naar het LUMC gebracht. Een bloedtest moet uitwijzen of de bestuurder onder invloed was.

Aanrijding met letsel Alphen
Een 29 jarige man uit Alphen is maandag omstreeks 08.00 uur gewond geraakt bij een ongeval op de Kalkovenweg. De man reed met zijn personenauto in de richting van de Churchillaan. Nabij de Gabo reed hij door nog onbekende oorzaak op een aldaar geparkeerde aanhanger van een vrachtwagen, beladen met een open container met kerstbomen. Door de aanrijding raakte de auto van de Alphenaar zodanig vernield dat de portieren niet meer bruikbaar waren. Omstanders hebben de auto geopend, waarna de man met behulp van de brandweer uit de auto gehaald kon worden. Hij is met verwondingen aan hoofd en borst afgevoerd richting LUMC. De man die de aanhanger geparkeerd had is inmiddels achterhaald. Hij had de aanhanger nog geen tien minuten daarvoor op de t-splitsing van de Kalkoven geparkeerd onder een lantaarnpaal aldaar. Een deel van de Kalkovenweg is tot ongeveer 09.00 uur gestremd geweest. De politie maakt proces-verbaal op.

Ongeval met alcohol Ouderkerk a.d. IJssel
Een 41 jarige automobilist uit Gouda is dinsdag gewond geraakt bij een aanrijding. De man reed met zijn auto over de IJsseldijk Noord en botste daarbij op een geparkeerde auto. De man is door de brandweer uit zijn auto bevrijd. De man is met mogelijk rugletsel overgebracht naar het St. Franciscus ziekenhuis te Rotterdam. In het ziekenhuis is in verband met mogelijk alcoholgebruik een bloedproef afgenomen. De politie zoekt getuigen van het ongeval.

Aanhouding na mishandeling Lekkerkerk
Een 21 jarige Rotterdammer is dinsdag omstreeks 08.15 uur aangehouden in verband met verdenking van mishandeling. De man kreeg tijdens zijn werk in een vleesverwerkingsbedrijf onenigheid met een collega, een 43 jarige Rotterdammer. De 21 jarige Rotterdammer sloeg uiteindelijk met een ijzeren pinhaak, die hij voor zijn werk in zijn handen had, in de richting van de collega. Deze werd in zijn arm geraakt. Hij is voor onderzoek naar het Dijkzigtziekenhuis overgebracht. Achteraf blijkt dat hij zijn arm gekneusd heeft. De politie maakt proces-verbaal op.

Veertig fietsen terecht Nieuwerkerk
De politie heeft veertig gestolen fietsen teruggevonden. Dit is de voorlopige uitkomst van het onderzoek wat loopt naar aanleiding van de aanhouding van de 36 jarige man uit Leidschendam zaterdag op de Schotelmos. De man werd betrapt toen hij een schuur ingegaan was om een fiets te stelen. Bij eerste verhoor bekende de man al dat hij zo'n tien fietsen gestolen had. Inmiddels is, o.a. na een onderzoek wat in zijn woning heeft plaatsgevonden, dat hij in totaal zo'n 70 fietsen gestolen heeft. Van deze fietsen zijn er inmiddels veertig teruggevonden. Een rest van de fietsen werd niet meer op de plaats aangetroffen waar de man ze had achtergelaten. Deze zijn mogelijk opnieuw door iemand anders gestolen. De Leidschendammer heeft de fietsen in de periode juni tot heden gestolen in onder andere Leiden, Voorschoten, Leidschendam, Berkel en Nieuwerkerk. Hij nam de fietsen telkens weg wanneer hij die onafgesloten voor woningen aantrof of uit onafgesloten schuren. Vervolgens liet hij ze elders weer achter. De man krijgt proces-verbaal en er wordt passende begeleiding gezocht in verband met het feit dat hij verklaarde dat hij dwangmatig aan het stelen ging. De politie gaat de komende tijd actief zoeken naar de eigenaren van de gevonden fietsen. Een lastig detail is dat in de meeste fietsen geen postcode gegraveerd is.

Woninginbraken Gouda
Vanuit een woning aan de Groeneweg is maandag omstreeks 12.00 uur een portemonnee gestolen. De woning wordt verbouwd en de deur was niet afgesloten. Twee jongemannen zijn de woning ingelopen en hebben een portemonnee die in de woning lag meegenomen. Een getuige is de daders nog achterna gerend, helaas echter zonder resultaat. Tussen 25 en 28 november is tijdens de vakantie van de bewoners ingebroken in een woning aan de J.H. van Linschotenlaan. Men is binnengekomen door een raamkozijn te verbreken. Er zijn o.a. sieraden gestolen. Tussen 19 en 29 november werd eveneens tijdens de vakantie van de bewoner ingebroken in een woning aan de Oranje-Nassulaan. Men kwam binnen door de keukendeur te forceren. Er werd o.a. geld gestolen.