Eerste homeopatische geneesmiddelregistratie

BIOHORMA

EERSTE HOMEOPATISCHE GENEESMIDDELREGISTRATIE

Den Haag/Elburg, 1 december 1999

Het Nederlandse College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) in Den Haag registreert vandaag officieel het eerste homeopathische middel met een indicatie. Het gaat om Aconitum D10 van A.Vogel, een geneesmiddel tegen koorts en zenuwpijn.

Krachtens recente wetgeving dienen alle homeopathische farmaceutische geneesmiddelen te voldoen aan een aantal stringente eisen. Producten die na 2001 nog niet zijn geregistreerd mogen dan niet meer aan de consument worden afgeleverd. De nieuwe homeopatische registratie betekent een ingrijpende verandering ten opzichte van de huidige situatie waarin inferieure producten onverantwoorde medische toepassingen kunnen claimen.

Biohorma, de producent van homeopathische geneesmiddelen van A. Vogel, is bijzonder verheugd met deze eerste registratie en verwacht het komende jaar nog ongeveer 200 geneesmiddelen te laten registreren. Biohorma is de grootste producent van homeopathische geneesmiddelen in Nederland. In Elburg beschikt het bedrijf over een grote kruidenkwekerij waar enkele honderden geneeskrachtige planten volgens strikt biologisch-ekologische normen worden gekweekt. Het bekendste product is Echinaforce, dat al jaren het meest gebruikte vrij verkrijgbare geneesmiddel van Nederland is.

Voor nadere informatie:
Biohorma