Hewlett-Packard standaardiseert wereldwijd garantiebeleid

Press Archive
Press Contacts

HP STANDAARDISEERT WERELDWIJD GARANTIEBELEID

Amstelveen, 1 december 1999 Hewlett-Packard voert per 1 november een beleid om zijn garantiestrategie wereldwijd voor alle productlijnen te standaardiseren. HPs garantiebeleid is hiermee verschoven van een lokale naar een wereldwijde benadering, wat ten goede komt aan de detailhandel, internetgebruikers, mobiele professionals, multinationals en internationale distributeurs.

Het is voor het eerst dat zon beleid binnen de IT-bedrijfstak wordt gevoerd. HP biedt de snel groeiende wereldmarkt een complete garantieoplossing. Hoe of waar een gebruiker een HP-product koopt maakt niet uit. Hij heeft altijd recht op de standaard garantieregeling van het land waar hij woont. Ook als het product online is gekocht of als de gebruiker verhuist. Voorwaarde is wel dat HP het product ook in dat land op de markt heeft gebracht en het in dat land ondersteunt. Ondersteuning van HP is momenteel in meer dan 100 landen beschikbaar, direct of via geautoriseerde support providers.

HP-printers en -PCs die via resellers worden verkocht, worden uitgerust met een technologisch onderdeel dat het papieren aankoopbewijs overbodig maakt. Bij PCs toont een pop-up scherm de datum waarop de PC voor het eerst is gebruikt. Deze datum geeft het begin van de garantie aan. Met HP-inktjetprinters kunnen gebruikers de begindatum afdrukken. Deze technische oplossing maakt een einde aan de frustrerende zoektocht naar het aankoopbewijs.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

HP Bottom Banner