Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Nieuws Gemeente Groningen

Datum nieuwsfeit: 01-12-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Nieuws Gemeente Groningen

Laatste Nieuws

Stadjerspas 2000

Munitie in het Van Starkenborghkanaal?
Gemeente lanceert digitaal klachtenformulier
Nu verkrijgbaar!
Statistisch Jaarboek 1999 en Gronometer
GRONINGEN: HET STEDELIJK ALTERNATIEF
Europapark markeert stedelijke toekomst Groningen Europapark in cijfers
Wubbo Ockelsprijs 2000
Burgers kunnen mee discussiëren over doorberekening kosten overheidsdatabanken
Het millenniumprobleem


Stadjerspas 2000
1 december 1999
Alle inwoners van de stad Groningen kunnen een Stadjerspas kopen. Stadjerspas 2000 is geldig tot 31-12-2000. Het is een uitgave van de gemeente Groningen en is er voor alle inwoners van de gemeente. Het is een persoonlijke pas waarmee men geld bespaart op het lidmaatschap van de sportvereniging, voordelig een cursus kan volgen, korting krijgt bij museumbezoek, bioscoop en theater en goedkoop kan winkelen. De Stadjerspas 2000 doet meer aanbiedingen voor jongeren dan voorheen, maar blijft evenals voorgaande jaren interessant voor iedereen. Meer dan 135 deelnemende bedrijven en instellingen, winkels en restaurants geven houders van de Stadjerspas een korting die varieert van 5 tot 25%.
De gemeente Groningen zorgt ervoor dat de pas voor alle inwoners van de stad betaalbaar blijft. Normaal kost de pas f 80,-. Ouderen, studenten / scholieren en kinderen betalen f 40,- voor de pas. Voor stadjers met een laag inkomen kost de pas slechts f 10,-. Een folder met aanvraagformulier ligt bij de verkooppunten. Bij aankoop wordt de pas direct klaargemaakt voor gebruik. De verkooppunten zijn: alle filialen van de Openbare Bibliotheek, het Gemeentelijk Informatie Centrum Kreupelstraat 1, de WijkserviceCentra in Hoogkerk en Lewenborg en de Groningse Krediet Bank, Eendrachtskade ZZ 2.

Munitie in het Van Starkenborghkanaal?
1 december 1999
Weet u misschien iets over munitie, explosieven of ander oorlogsmateriaal in het Van Starkenborghkanaal? Dan wil de gemeente graag contact met u.
De provincie Groningen werkt aan verbetering van het Van Starkenborghkanaal voor de scheepvaart. Tijdens baggerwerkzaamheden is men in de afgelopen zomer gestuit op een aantal granaten uit de Tweede Wereldoorlog. Het werk in dat kanaalvak is stilgelegd in afwachting van verder onderzoek. Er is contact gezocht met enkele instellingen die beschikken over documentatie en getuigenissen over de oorlogshandelingen rond het Van Starkenborghkanaal, vooral tijdens de gevechten voor de bevrijding van de stad in 1945. Hierdoor is een redelijk beeld ontstaan van de aard en het aantal projectielen en explosieven dat zich mogelijk nog in de bodem van het Van Starkenborghkanaal bevindt.
Om dit beeld zo volledig mogelijk te maken wil de gemeente graag ook in contact komen met mensen die eigen informatie of gegevens van anderen hebben over munitie of explosieven in het Van Starkenborghkanaal. Als u hierover iets weet, of hebt gehoord of gezien, wilt u dat dan aan de gemeente laten weten? Als het kan binnen deze week nog.
U kunt hiervoor bellen met de heer D. van Dijk van de directie Openbare Werken, bereikbaar tijdens kantooruren op nummer (050) 367 85 11. Als u wilt kunt u ook een kaart of brief - zonder postzegel - sturen aan de gemeente Groningen, directie OW, antwoordnummer 7004, 9700 VD Groningen. Als u ons uw naam, adres en eventueel telefoonnummer laat weten nemen wij vervolgens contact met u op.

Gemeente lanceert digitaal klachtenformulier
6 december 1999
Inwoners kunnen suggesties via internet melden. De gemeente Groningen biedt vanaf 1 december een klachten- en suggestieformulier aan via internet. Het formulier is te vinden onder het kopje 'Wonen en Leven'. De gemeente kent al lange tijd een schriftelijke klachtenprocedure. Aan de hand van deze gratis adviezen probeert zij de dienstverlening en de eigen organisatie te verbeteren. Steeds vaker komen klachten en suggesties ook via e-mail binnen. Om het inwoners gemakkelijker te maken met klachten en suggesties te komen, lanceert de gemeente nu dus ook een digitaal formulier.

De afzender van de klacht of suggestie krijgt per e-mail eerst een ontvangstbevestiging. Daarna zoekt de gemeente uit welke dienst inhoudelijk antwoord geeft. Dat gebeurt in principe binnen vier weken. Via links kunnen bezoekers van de pagina met het digitale formulier overigens snel contact zoeken met de wijkservicecentra, de wijkposten en de Gemeentelijke Ombudsvrouw. Voorlopig gaat het bij deze nieuwe service om een proef. Na een half jaar volgt de evaluatie.

Deze pagina is voor het laatst gewijzigd op 9 december 1999.

Aan de inhoud van deze website kunnen geen rechten worden ontleend.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie