Nieuwe opdrachten Ballast Nedam International

Ballast Nedam

02 December 1999

NIEUWE OPDRACHTEN BALLAST NEDAM INTERNATIONAL

Ballast Nedam International heeft onlangs nieuwe opdrachten ontvangen in Zuidoost-Azië en in het Caribisch gebied. De totale waarde van de opdrachten bedraagt ruim 80 miljoen gulden.

PT Ballast Indonesia Construction heeft opdracht gekregen voor het ontwerp en de bouw van een palmoliefabriek in Riau op Sumatra (Indonesië).

De capaciteit van de palmoliefabriek bedraagt zestig ton per uur. Het contract bevat naast het volledige ontwerp en de bouw ook het bouwrijp maken, de drainage, heipalen, funderingen, gebouwen, materieel en installaties, plus al het bijbehorende elektrotechnische en werktuigbouwkundige installatiewerk.

PT Multigambut Industri is opdrachtgever. De bouwtijd bedraagt dertig maanden.

Ballast Nedam Carribean heeft de opdracht verkregen voor de nieuwbouw van de Bank voor de Nederlandse Antillen in Willemstad (Curaçao).

De Bank is nu nog gehuisvest op zeven verschillende locaties hetgeen de efficiency en de veiligheid van de werkzaamheden niet ten goede komt. De bouwperiode zal ongeveer twee jaar in beslag nemen en de bouw zal aan circa 250 personen werk bieden. Vele lokale bedrijven zullen direct en indirect bij de bouw betrokken worden, wat een economische impuls voor de regio betekent.

In Brunei is opdracht ontvangen voor de renovatie van het Jerudung Park Hotel. Het werk zal in zeven maanden worden uitgevoerd.