Seminars tijdens hippisch evenement Jumping Amsterdam

Datum nieuwsfeit: 02-12-1999

ERNST AND YOUNG

PERSUITNODIGING SEMINARS JUMPING AMSTERDAM

Tijdens het hippisch evenement Jumping Amsterdam in de Amsterdamse RAI organiseert Ernst & Young op donderdag 2 en vrijdag 3 december aanstaande actuele seminars over o.a. de reorganisatie van de sociale zekerheid, het onderzoek Trends in uitbesteding, exportstrategieën en de paardenhouderij als groeisector. Alle seminars zijn voor de pers toegankelijk.

De seminars duren van 16.30 uur tot 18.30 uur. Aansluitend bestaat de mogelijkheid om de wedstrijden van Jumping Amsterdam te bezoeken. Bovendien is er speciaal voor journalisten op 2 december een .Olympisch Café. (in Le Barrage, Europahal). Hier kunt u tussen 18.30 en 20.00 uur terecht voor een hapje, een drankje en een ontmoeting met Olympische sporters.

Meer informatie vindt u ook op de Jumping-pagina.s van de website van Ernst & Young: www.ey.nl.

Voor aanmelding en/of meer informatie kunt u contact opnemen met persvoorlichter Jan-Willem Wits van Ernst & Young. Hij is bereikbaar op tel. 010 407 4359 of 06 21 25 25 15.

PROGRAMMA 2 DECEMBER

1. Reorganisatie uitvoering werk en inkomen SUWI: een proces met hindernissen?

Sprekers als mr F. Pieters (regionaal procesmanager SUWI/ Min. SZW), mr P.T.A.M. Hanraets (directeur Stichting Beheer CVCS) en H.J.M. Scheerder (Raad van Bestuur SFB Groep) gaan in op de .heetste. Haagse kwestie van dit moment: de uitvoering van de sociale zekerheid.

2. Jumping into the world of eCommerce?

Aan de hand van een casus gaan sprekers van Ernst & Young en Van Gijzen Advocaten en Notarissen in op e-commerce met onder meer als invalshoeken: organisatie & strategie, fiscale aspecten, automatisering en beveiliging en juridische ontwikkelingen.

3. Export en importstrategieën voor internationaal ondernemen

De helft van de Nederlandse ondernemingen is actief in het buitenland. Medewerkers van ILAS - de adviesgroep van Ernst & Young die bedrijven ondersteunt bij hun investerings- en vestigingsbeleid - belichten strategische en bedrijfsmatige aspecten van het internationaal ondernemen en gaan in op het Nederlandse handelsbevorderingsbeleid.

4. Paard en overheid

De krimp in de agrarische sector biedt ruimte aan nieuwe activiteiten. Ook paardenhouderijen nemen steeds vaker de plaats in van vroegere agrarische bedrijven. Daarbij komen zij niettemin de nodige problemen tegen, mede door onduidelijke regelgeving. Sprekers van Ormanex BV (hippisch management), het Ministerie van Landbouw Natuur en Visserij, de Provincie Brabant. Ernst & Young en het Informatie Kenniscentrum Landbouw verkennen de grenzen en mogelijkheden van een bloeiende hippische bedrijfstak.

PROGRAMMA 3 DECEMBER

1. Trends in uitbesteding 1999

Al voor het vijfde jaar heeft Ernst & Young Consulting onderzoek gedaan naar de wijze waarop bedrijven activiteiten uitbesteden. In het seminar worden de resultaten van dit gezaghebbende onderzoek gepresenteerd en gaan sprekers van Ernst & Young nader in op de uitbesteding van onderhoud aan productiemiddelen, de uitbesteding bij groothandelsbedrijven en sociale aspecten van uitbesteding.

2. De lokale overheid wordt belast: kans of hindernis?

De (on)gelijke fiscale positie van publieke en private organisaties leidt regelmatig tot heftige discussies. De werkgroep Markt en Overheid van het Ministerie van Economische Zaken adviseerde om een einde te maken aan bepaalde belastingvoordelen voor lokale overheden. Dat lijkt voor hen nadelig, maar biedt ook nieuwe mogelijkheden. De directeur Financiën Publiekrechtelijke Lichamen van het Ministerie van Financiën, P. Wilms en sprekers van Ernst & Young bespreken een van de meest ingrijpende fiscale maatregelen in overheidsland.

3. Rechtsgevoel versus gezond verstand

Soms lijken uitspraken van de rechter geheel in te gaan tegen het gezond verstand. In dit seminar passeren opvallende zaken op het gebied van arbeidsrecht, ondernemingsrecht en het notariaat de revue. Advocaat prof. mr Bob Wessels en de fiscalisten drs Pieter Kroon en mr Alieke Bonte ver-tellen wat hun deskundige intuïtie over een zaak ingeeft. Medewerkers van Van Gijzen Advocaten en Notarissen leggen uit wat en waarom de rechter uiteindelijk besloten heeft.

4. Jumping into the world of eCommerce?

Aan de hand van een casus gaan sprekers van Ernst & Young en van Van Gijzen Advocaten en Notarissen in op e-commerce met onder meer als invalshoeken: organisatie & strategie, fiscale aspecten, automatisering en beveiliging en juridische ontwikkelingen. (het betreft hier hetzelfde programma als op donderdag 3 december).

01 dec 99 12:18