Milieukeur voor Valma Eco auto-shampoo

Datum nieuwsfeit: 02-12-1999
Milieukeur

MILIEUKEUR VOOR VALMA ECO SHAMPOO EEN LOGISCHE STAP

Eco Shampoo van Valma is de nieuwe ster aan het firmament van autoreinigingsmiddelen met Milieukeur. Samen met Sonax Polish & Wax, D2 Was & Glans autoshampoo van Autex en de IMO autowasstraten is Milieukeur goed vertegenwoordigd in de wereld van de autoreiniging.

De Eco Shampoo van Valma is biologisch afbreekbaar en is gemaakt van herwinbare, plantaardige grondstoffen, die zijn gewonnen uit mais, cocos en palm. Daarnaast is citroenzuur toegevoegd als waterontharder. Het is dan ook niet meer dan logisch dat wij voor een dergelijk product Milieukeur hebben aangevraagd, aldus de heer Koelstra, marketingmanager van Valma B.V. Ik denk dat iedereen verbaasd zou zijn als we geen Milieukeur zouden hebben. Milieukeur is een duidelijke en makkelijk te communiceren boodschap, het geeft de zekerheid dat het product beter is voor het milieu.

Valma Eco Shampoo is sinds september verkrijgbaar, maar komend voorjaar komt er een grootse reclamecampagne. Het voorjaar is namelijk de tijd dat mensen weer hun auto gaan wassen. Naast een mooie display in een groot aantal autoshops zal de campagne bestaan uit advertenties, leaflets en radiocommercials.

Koelstra: Het kostte toch nog best wat inspanningen om te voldoen aan de eisen van Milieukeur. Niet zo zeer op productniveau. Maar omdat het hier om een totaal nieuw product gaat, dat anders dan andere autopoetsmiddelen is, was de productprestatie nog best wel lastig te vergelijken. Uiteindelijk is alles erg positief uitgevallen.

Vanuit de detailhandel zijn louter positieve reacties gekomen op het verkrijgen van Milieukeur. Alleen van de autowasstraatjongens hebben we negatieve reacties gekregen. Het is de eeuwige discussie over wat milieuvriendelijker is, thuis wassen of in een autowasstraat. Volgens mij is deze discussie nergens voor nodig, zeker niet nu we dit nieuwe milieuvriendelijke product introduceren.