Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 02-12-1999

Donderdag 2 December

TWEE AUTOINBREKERS AANGEHOUDEN ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond zijn twee 15-jarige Bosschenaren aangehouden in een horecagelegenheid op de Zuid Willemsvaart in 's-Hertogenbosch als verdacht van een auto-inbraak en verboden wapenbezit. Het tweetal probeerde in te breken in een bedrijfsauto aan de Zuid Willemsvaart. Een oplettende getuige waarschuwde de politie die in zeer korte tijd terplaatse was. De verdachten bleken een horecagelegenheid te zijn binnengegaan. Agenten hielden het tweetal terplaatse aan. Eén van hen bleek in het bezit te zijn van een mes en een busje traangas. De wapens en een paar inbrekerswerktuigen zijn inbeslaggenomen. Het tweetal is ingesloten.

OVERVAL ('s-Hertogenbosch)

Woensdagavond is een overval gepleegd op een supermarkt aan het Kapelaan Koopmansplein in 's-Hertogenbosch. Even voor 20.00 uur kwamen twee gemaskerde mannen de winkel binnen en dwongen een caissière onder bedreiging van vermoedelijk een vuistvuurwapen de kassalade af te geven. De vrouw sloot van schrik de lade, waarop de overvallers onverrichter zake het pand verlieten. De politie verzoekt eventuele getuigen van de overval zich te melden op tel.nr. 073-6991699.

JONGEN MISHANDELD ('s-Hertogenbosch)

Woensdag heeft een 20-jarige jongen uit Heukelum aangifte gedaan van mishandeling door een klasgenoot op een school aan de Onderwijsboulevard in 's-Hertogenbosch. Het slachtoffer en de verdachte probeerden elkaar afgelopen dinsdag in de klas zoveel mogelijk voor gek te zetten. Op een gegeven moment escaleerde dit en sloeg de verdachte de 20-jarige jongen een aantal keren in zijn gezicht. Medescholieren en een leerkracht wisten tussenbeide te komen.Het slachtoffer heeft zich aan verwondingen in zijn gezicht moeten laten behandelen in het Grootziekengasthuis.

DEURWAARDER BEDREIGD (Vlijmen)

Woensdagmiddag is een 26-jarige deurwaarder bij het betekenen van een dagvaarding op een adres aan de Pastoor van Akenstraat in Vlijmen bedreigd door de bewoner. Toen de deurwaarder de reden van zijn komst uitlegde, bedreigde de man de deurwaarder verbaal en rende hem vervolgens met een spa achterna. De deurwaarder wist nog veilig zijn auto te bereiken en deed aangifte bij de politie.

LOSLOPENDE SCHAPEN (Rosmalen)

Van woensdag op donderdag troffen surveillerende agenten een viertal loslopende schapen aan op de rijbaan van de Burg.Jhr. van Heijdenlaan in Rosmalen. De schapen zijn in de wei gezet.

MAN RIJDT MET ONTZEGGING ('s-Hertogenbosch)

Van woensdag op donderdag is een 22-jarige Rotterdammer op de Koningsweg in 's-Hertogenbosch betrapt op het rijden tijdens een ontzegging van de rijbevoegdheid. De bestuurder van de auto gaf de agenten in eerste instantie een valse naam op. Eén van hen herkende echter de man naar aanleiding van een soortgelijk delict in augustus van dit jaar. De man bekende daarop een valse naam opgegeven te hebben. Aan de hand van de echte naam bleek dat de man weer met een ontzegging reed. De Rotterdammer is aangehouden. Hij kreeg voor beide misdrijven een proces-verbaal.

AVONDMAALSTEL NED.HERV. KERK GESTOLEN (Heusden)

Tussen zondag 7 november en zaterdag 27 november jl. is vanuit een pand aan de Breestraat in Heusden een avondmaalstel, bestaande uit een drie metalen schalen en acht zilveren bekers gestolen. De goederen stammen uit het jaar 1733 en behoren in eigendom toe aan de Nederlands Hervormde Kerk in de vesting Heusden. De juiste datum waarop de diefstal is gepleegd is niet bekend. Het avondmaalstel is op 7 november voor het laatst gebruikt. Zaterdagmorgen om 11.30 uur werd de diefstal ontdekt. De gestolen goederen waren verpakt in een rode stoffen tas en stonden op een slaapkamer op de eerste etage van het pand. Aangezien er geen sporen van braak zijn aangetroffen wordt vermoed dat er sprake is van insluiping of inklimming.