Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 02-12-1999

Donderdag 2 December

AUTO MET KADOOTJES WEG

Op de Margrietstraat in Uden is woensdag overdag een witte Volkswagen Transporter gestolen ter waarde van f.23.000,--. In de auto lagen Sinterklaaskadootjes ter waarde van 500,-- alsmede twee buggy's en twee kinderzitjes. Kenteken van de auto is VF-XD-34.

WINKELDIEF BETRAPT

De politie heeft woensdagmiddag op de Sportlaan in Uden een 26-jarige inwoner van Gemert aangehouden. De man was even tevoren in een supermarkt aan de Kerkstraat in Boekel betrapt op winkeldiefstal. Na de diefstal ging de verdachte er op de fiets vandoor, achtervolgd door een winkelmedewerker. Tijdens de achtervolging gooide de man enkele gestolen flessen afwasmiddel weg. Bij zijn aanhouding had de man nog twee flessen afwasmiddel in zijn tas. Na proces-verbaal is hij weer in vrijheid gesteld.

AUTO GESTOLEN

Tussen woensdagavond en donderdagmorgen is op de Schoutenhoek in Uden een bedrijfsauto, een blauwe Opel Comco gestolen. Kenteken VX-XP-65. Waarde onbekend.

GEWONDE BIJ AANRIJDING

Op de Nieuwedijk in Volkel raakte vanmorgen een 63-jarige autobestuurder uit Schijndel door nog onbekende oorzaak op de linkerweghelft terecht. Hij botste daarbij tegen een tegemoetkomende vrachtwagen. De Schijndelaar schampte langs het hele voertuig en kwam vervolgens in de berm terecht. De man moest door de brandweer uit zijn auto worden bevrijd. Na behandeling in het ziekenhuis kon hij weer naar huis, zijn 60-jarige echtgenote kwam met de schrik vrij evenals de 39-jarige vrachtwagenchauffeur uit Arnhem.