Datum nieuwsfeit: 03-12-1999

1999-12-03

Mobiele toepassing voor Telco's

Rotterdam, december 1999, - Autodesk en Oracle Corporation gaan mobiele "point-of-work" oplossingen ontwikkelen gebaseerd op Oracle8i Lite en Autodesk MapGuide®, (www.autodesk.com/products/mapguide/index.htm). Dit project, met de codenaam Project Maui, (www.autodesk.com/products/maui/), is de eerste mobiele technologie die informatie levert aan de technici en ingenieurs op locatie via handheld computers (Palm Computing en Windows CE platform). Door toegang te verschaffen tot gegevens die vroeger alleen op papier en microfilm stonden, of via desktops geraadpleegd moesten worden, zal deze technologie bedrijven helpen bij het verbeteren van de besluitvorming, het stroomlijnen van het gegevensonderhoud en het verlagen van de bedrijfskosten. "Vandaag de dag willen de bedrijven de efficiency van hun werknemers vergroten door ze eenvoudig toegang te bieden tot de informatie die ze nodig hebben, op elk moment van de dag en vanaf elke locatie. Ruimtelijke gegevens, zoals kaarten en diagrammen, zijn onmisbaar voor de technici in veel sectoren, waaronder de telecommunicatie", verklaarde Carol Bartz, voorzitter en CEO van Autodesk. "Door samen te werken met Oracle maken we gebruik van de mobiele-databasetechnologie van Oracle8i Lite en de knowhow van Autodesk over web-based mapping. Daarmee kunnen we de grenzen van de onderneming verleggen en onze klanten grote toegevoegde waarde bieden." "Met de oplossing van Oracle en Autodesk kunnen klanten naar de palmtop van een technicus buiten het bedrijf precies die gegevens sturen die hij of zij nodig heeft. Bovendien zijn die gegevens up-to-date met de overkoepelende database", aldus Gabriel Acosta-Lopez, directeur Platform Development Services bij Palm Computing. "Project Maui is het soort applicatie dat een wereld van nieuwe toepassingsmogelijkheden opent voor het Palm Computing-platform." Autodesk is de vierde grootste producent van PC-software ter wereld en de toonaangevende ontwikkelaar van ontwerp- en multimedia software voor de PC. Meer dan vier miljoen klanten gebruiken de 2D- en 3D-software van Autodesk voor architecturaal ontwerp, civiel ontwerp en onderzoek, werktuigbouwkundig ontwerp, geografische informatie systemen en cartografie. Autodesks divisie Kinetix ontwikkelt software voor onder andere film- en videoproductie en het maken van computergames. De webpaginas van Autodesk zijn: www.autodesk.com www.autodesk.nl www.ktx.com Neem voor meer informatie contact op met: Creative Strategies, Benita Dreesen of Johan Perremans, Streekbaan 196, B 1800 Vilvoorde. Tel.: +32 2 267 41 60, fax: +32 2 267 12 89, e-mail: postmaster@creative-strategies.be

© Copyright 1998 Autodesk, Inc. All rights reserved.

Contact Autodesk