Recordpoging langste Sinterklaasgedicht geslaagd

Datum nieuwsfeit: 03-12-1999

Direct geschikt voor publicatie

Recordpoging langste Sinterklaasgedicht geslaagd!

sinterklaas.wereld.nl

Eindhoven, 3 december 1999 - Internetgebruikers uit heel Nederland hebben op de enige echte Sinterklaascommunity, sinterklaas.wereld.nl, een uniek record gevestigd. Samen schreven zij het grootste Sinterklaasgedicht ooit. Op vrijdagmiddag 3 december, twee dagen voor het einde van de recordpoging, telt het gedicht al 5100 regels. De Sint kwam hoogstpersoonlijk het mega-gedicht in ontvangst nemen.

Bijdrage leveren

De recordpoging begon op 23 november jongstleden. Bezoekers van de Sinterklaas Webgroep op www.wereld.nl kunnen, na zich gratis aangemeld te hebben, steeds een stuk aan het gedicht toevoegen. Belangstellenden hebben nog tot zondag middernacht de tijd om een bijdrage aan het record te leveren.

Internet

De Goedheiligman toonde zich bijzonder in zijn nopjes met het resultaat. "De massale deelname aan deze record-poging laat zien dat het Sinterklaasfeest in deze snelle Internet-tijden nog niets aan populariteit heeft ingeboet", aldus de Sint. "Sterker nog, het medium voegt juist een extra dimensie toe aan het feest. Zonder Internet was een dergelijke recordpoging nooit mogelijk geweest."

Wereld.nl

Iedereen kan zich gratis aanmelden bij www.wereld.nl en eventueel een eigen community starten. Communities zijn virtuele ontmoetingsplaatsen op het Internet waar Internetgebruikers hun interesses kunnen delen. Dit kan op verschillende manieren. Leden van een community krijgen een complete interactieve infrastructuur aangeboden, die eenvoudig kan worden bediend. Binnen een community kan men oproepen en artikelen plaatsen waar andere leden weer direct op kunnen reageren. Ook staat de leden een handige surfgids ter beschikking en kan men deelnemen aan forumdiscussies, of de virtuele agenda raadplegen. Daarnaast heeft iedere WebGroep een eigen e-mail adres en een adressenboek, met de belangrijkste adressen over het onderwerp. Op de Internetsite www.wereld.nl, zijn in twee maanden tijd al zo'n 60 nieuwe communities gestart.

Einde persbericht

Meer informatie/