Politiebericht Maasland

Datum nieuwsfeit: 03-12-1999

Vrijdag 3 December

AUTODIEFSTALLEN, OSS

Vanaf de Joannes Zwijssenlaan in Oss is donderdag een groene Hyundai bedrijfsauto gestolen. Hierop zit het kenteken VV-HZ-90. Vanaf de Kamperfoeliestraat verdween donderdagavond een groene Renault Laguna met het kenteken JR-VP-44

AUTOINBRAKEN, OSS

Op een parkeerterrein aan de Torenstraat is donderdagmiddag een autoradio ter waarde van F. 1200.= uit een auto gestolen. De toegang werd verkregen door het portierslot te forceren. Op de Kamperfoeliestraat in Oss is een autoradio ontvreemd. Ook hier verschafte men zich de toegang door het portierslot te vernielen.

WONINGINBRAAK, OSS

Vanuit een woning aan de Eikenboomgaard in Oss is donderdag in de loop van de dag een magnetron en geld, enkele honderden guldens, ontvreemd. Het is niet bekend hoe men zich de toegang tot de woning heeft verschaft.

VALSE NAAM, OSS

Een 38-jarige inwoner van Oss is donderdagavond door de politie aangehouden. De man kreeg een bekeuring voor het fietsen zonder licht. Hij gaf daarbij een valse naam op.

AANHOUDING IN VERBAND MET ILLEGAAL VUURWERK, OSS

De politie van Oss heeft donderdagavond rond 21.15 uur een 32-jarige en een 43-jarige inwoner van die plaats aangehouden in verband met het voorhanden hebben en verkopen van illegaal vuurwerk. De politie kwam de handel op het spoor toen zij rond 21.15 uur op de Zwingelstraat de auto van de 32-jarige Ossenaar controleerde. In de kofferbak lagen 43 doosjes met vuurwerk, totaal 13,5 kg, waaronder gevaarlijke strijkers, zogenaamde widowmakers, die hij voor F 350.- had gekocht. Onderzoek leerde dat het vuurwerk was verkocht door de 43-jarige Ossenaar. Deze had het vuurwerk opgeslagen in een bestelbus die voor zijn woning aan de Strovlasstraat stond. Hier trof de politie 7200 gewone strijkers, 219 widowmakers, 4 dozen siervuurwerk, 72 vuurpijlen, 10 rollen 100.000 klappers a 12 kg p/s, 1 rol 300.000 klappers, 46 lawinepijlen en 11 pakketten vuurwerk aan, in totaal 250 kg). Het vuurwerk is inbeslaggenomen. Tegen beide verdachten is proces verbaal opgemaakt.

In Nistelrode is donderdagmiddag in een woning aan het Wevershof 20,5 kg vuurwerk inbeslag genomen. Tegen de 41-jarige bewoonster is proces verbaal opgemaakt. De politie kwam in actie na klachten uit de buurt over het afsteken van vuurwerk.

UITSLAANDE BRAND, NISTELRODE

In de nacht van donderdag op vrijdag heeft een uitslaande brand gewoed in een woning aan de Van Binsbergenstraat in Nistelrode. De brand brak omstreeks 01.30 uur uit terwijl de bewoner niets thuis was. De brandweer kon voorkomen dat het vuur oversloeg naar belendende percelen en kon na anderhalf uur het sein brand meester geven. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor. De oorzaak van de brand is niet bekend.